Tips gevraagd! Hoe maken jullie de flesjes klaar?

Dag Meiden,

Ik heb dringend advies en tips nodig, want ik weet het nu echt niet meer!  

Kevin is nu ruim 4 weken oud en volgens de CB mag ik flesjes geven tussen 110CC-150CC verdeeld over 5 voedingen. Ik maakte altijd voedingen klaar voor 24 uur en dat werkte prima met Avent flesjes. Maar, sindskort gebruik ik Difrax flesjes (i.v.m. buikkrampjes) en ik merk dat deze moeilijk op te warmen zijn in de flessenverwarmen t.o.v. de Avent flesjes. Gemiddeld duurt het 10 min voordat het flesje warm wordt. Kevin heeft daar geen geduld voor, want elk min is voor hem te lang.

Nu ben ik van plan om flesjes per keer klaar te maken: 120 CC water + 4 schepjes = 135 voeding. En de laatste voeding: 150CC water + 5 schepjes = 165 voeding.
Hebben jullie tips voor me hoe  ik het snelst en het makkelijkst om een flesje klaar te maken?

Alle tips wijn welkom! Alvast bedankt!

Liefs, Loekie & Kevin (29/05/2006)
 
Hoi Hoi,

Ik maak altijd nadat mijn dochter haar flesje op heeft een nieuwe voor de volgende voeding , die zet ik in de koelkast en als ze de voeding krijgt even in de magnetron en klaar..

Succes
Groetjes
 
HOi


Ik maak gebruik van voedingscontainers die ik voor een dag gelijk vul.
Ik zet dan 5 x 6 schepjes klaar en ik vul de fles met water , dit warm ik op en dan het containertje erbij
binnen 40 sec heb ik een fles.

Misschien iets voor jouw
de containertjes zijn te koop bij de hema en etos enzo


groetjes Willeke
Mama van Suzanne 12,5 week
 
hoi
Mijn dochters zijn inmiddels de flesjes ontgroeid, maar ik maakte ze ook altijd per keer klaar. Water opwarmen in de magnetron (30-40 sec.), schepjes poeder erbij en klaar.
Als ik weg ging nam ik gekookt water in een thermosfles en een flesje koud water  mee met poeder in een doseerbakje. Ongeveer 1/3 warm water en 2/3 koud water, poeder erbij. Gewoon even uitproberen wat voor jou het beste werkt.
groetjes Melanie
 
Hoi,

Ik maak voeding voor de hele dag en zet het in flessen klaar in de koelkast. En dan opwarmen in de magnetron. Dan is het zo klaar. Wij dachten eerst ook aan een flessewarmer maar de magnetron is toch makkelijker en sneller.
 
Hallo,

onze zoon krijgt Nutrilon AR. Dat maak ik per keer klaar. Kan ook niet anders.
Maar ik haal gewoon warm water uit de kraan, de melkpoeder erbij, schudden en dan krijgt hij de fles. Zo is het mij verteld op het consultatieburo. Je kunt dit niet doen als je oude koperen leidingen hebt.
Hij krijgt 4x een fles van 210cc water met 7 schepjes Nutrilon.

Groetjes Nienke
 
Hoi,

Ik had ook van die voedingdoosjes van de Hema. Zitten er drie op, dus ik had er twee nodig (mijn meisje kreeg toen nog 6 voedingen). Die vulde ik dan de avond van te voren. Warm water uit de kraan, doosje erin en binnen no time flesje klaar. Ik had ook zo'n schreeuwer!

Succes,

Jootje
 
hoi!

ik kook iedere avond voor het slapen gaan 1,5 -  2  liter water(genoeg voor 1 dag). dit doe ik vervolgens in een kan en laat het zo afkoelen. de volgende ochtend als ik zijn eerste flesje geef doe ik het afgekoeld gekookt water in zijn fles, dit meng ik met gekookt water tot handwarm water. pas als ik voel dat het water goed op temperatuur is dan doe ik er nutrilon bij en schudden maar.

Mijn zoon is 19 weken en krijgt flesjes van 200 cc. dan geef ik 145 cc afgekoeld gekookt water en 35 cc gekookt water. dit is dan meestal precies goed op temperatuur.

Mij is altijd verteld dat je je kleine gekookt of afgekoeld gekookt water moet geven. Dus water rechtstreeks uit de kraan heeft die van mij nog nooit gehad.

succes!
 
Terug
Bovenaan