Tips gevraagd omtrent flessen.

<p>Goedemorgen! <br />Onze dochter (4 maanden) drinkt nog 6 A 7x 135ml flesvoeding. <br />ze heeft in de eerste maanden problemen gehad met de voeding maar nu alles alles sinds een maand weer “normaal”.</p><p>haar voedingsschema ziet er zo uit:</p><p>07:00-08:00 135 ml. Deze drinkt ze met veel tegenzin en dan Max 100ml.</p><p>11:00 135ml</p><p>14:00 135ml</p><p>17:00 135ml</p><p>20:00 135ml(moeten we haar voor wekken)</p><p>23:00 160-170ml(moeten we haar voor wekken).</p><p>03:30 135ml</p><p>Nou zit ik met name met het feit dat ze s ochtend haar fles niet leeg drinkt. Ook niet als we na het wakker worden nog een uurtje laten spelen/wachten. Daarnaast gaat ze vanaf volgende week weer twee dagen naar het kdv dus dan “moet” ze de eerste fles wel echt om 07:00 hebben om daar op tijd te zijn...</p><p>Ook zou ik graag uitkomen op wat minder maar grotere flessen over de dag. We hebben al geprobeerd meer aan te bieden per fles maar dat drinkt ze dan vaak niet op. Ook niet als ze er dan 4 uur tussen laat ipv 3.</p><p>hebben jullie tips wat ik zou kunnen veranderen? En hoe ik dit het beste kan aanpakken? </p><p> </p>
 
Blijkbaar heeft ze aan 100 genoeg. Waarom maken jullie haar wakker voor die 2 flessen in de avond? Onze dochter is 11 weken en zit op 5, soms 6, voedingen. Ze geeft zelf wel aan of ze honger heeft of niet. Probeer eens 4 uur tussen de voedingen te laten (als ze zelf niet eerder komt). Dan zou je eens wat grotere porties kunnen proberen.
Succes!
 
Ik zou de voeding om 3:30 stoppen. Dan zal ze in de ochtend meer trek hebben en kunnen jullie allemaal lekker doorslapen. Dan verder overdag kijken of je de flessen wat kan verhogen, zodat ze alsnog voldoende binnen krijgt
 
Ik zou die twee avondvoedingen laten vallen waar je haar voor wakker moet maken. Je haalt daar dan uit haar diepe slaap namelijk. Zal wel even een paar dagen zoeken zijn naar een nieuw ritme dan, maar je voedt dan wel meer op verzoek waardoor ze echt las drinkt als de honger heeft. Als ze 's nachts komt voor een flesje geef dan zo weinig mogelijk dat ze wel tevreden is, maar niet bommetje vol zit. Zo heeft ze misschien ook meer zin in de ochtend fles. 
 
Ik zou haar ook niet 2x op een avond wakker maken voor een fles. Ze komt sowieso al 1x in de nacht zo te zien, dus het is niet zo dat ze doorslaapt na 23.00. Waarom dan wakker maken? Misschien 1x op een avond wakker maken, maar geen 2x!
Ik zou lekker zelf gaan slapen en dan zie je wel hoe laat ze zich meldt. Hebben wij ook altijd gedaan. Onze jongste is nu 9 maanden en krijgt rond 19.00 haar laatste flesje. Soms slaapt ze door tot 6.00 in de ochtend. Soms wordt ze om 23.00 zelf wakker voor de fles, soms om 2.00.. het is elke nacht weer een verrassing! ;) 
En die nachtvoeding heeft ze nog gewoon nodig, is niet erg! Maar je zou kunnen proberen wat minder te geven (60cc of 90cc) zodat ze om 7.00 wel honger heeft! Ik geef in de nacht altijd halve flesjes. Genoeg om weer even door te slapen, maar niet zoveel dat ze om 7.00 in de ochtend nog steeds vol zit...
En grotere flessen komt vanzelf hoor. Mijn dochters hebben ook heel lang 120-150cc gedronken, pas rond 6 maanden gingen ze naar 180cc. Terwijl het grote baby's waren, maar meer konden ze gewoon niet op! Dus hier was het ook tot 6 maanden zo'n 7/8 voedingen per dag.. ja, dat is veel maar niks aan te doen. Ze geeft zelf wel aan wanneer ze behoefte heeft aan meer. 
Ik werk zelf op een kinderdagverblijf en de stelregel is: 120-150cc elke 3 uur, 180cc elke 4 uur.
En maak je geen zorgen om de opvang binnenkort. Willen ze daar niet om 8.00 het eerste flesje geven of moet je dat thuis doen? Anders geef je gewoon die fles om 7.00 en kijk je wat ze drinkt. Misschien is dat maar 60cc, dat geef je dan door aan de juffen en die snappen dan wel dat ze waarschijnlijk eerder weer honget krijgt ;) Het schema/ritme is op het kinderdagverblijf toch wat anders dan je thuis doet, ook al zullen ze hun best doen om zoveel mogelijk jouw ritme aan te houden. Maar maak je geen zorgen als je kindje een keer een uur eerder of later dan normaal drinkt of wat minder drinkt!
 
Alvast bedankt voor de tips! Ik vind het lastig om de voedingen los te laten. Ze is mijn tweede kindje. De eerste heeft 9 maanden borstvoeding gehad. Deze keer helaas niet gelukt na 100% motivatie en inzet ?.
Had gedacht dat het makkelijker was te weten wat er in gaat maar juist totaal niet. Ben er erg mee bezig. Weet dat dit ook z'n weerslag zal hebben op haar ritme want dit voelt zij waarschijnlijk precies aan...
Oorzaak daarvan zijn de problemen die we de eerste drie maanden hebben gehad. Ze dronk veeeeelste weinig, groeide te weinig en weigerde echt haar flessen. Zijn daarvoor bij de kinderarts geweest en hebben toen uiteindelijk neocate voeding gekregen omdat ze verdacht werd van een koemelkallergie/darmproblemen. Doordat ze toen te weinig dronk en te weinig/niet groeide zit het krampachtig bezig zijn met voedingen er gewoon nog steeds wel in. In die tijd liet ze ook makkelijker 6 uur tussen flessen en dronk ze daarna maar 40. Ergens ben ik bang dat ze niet zal compenseren als ik de avondvoeding(en) laat vallen. Maar weet ook dat ik daar alleen maar achter zal komen als ik het probeer. Het is immers ook een totaal andere baby nu sinds een maand die gewone standaard voeding drinkt. ? Ik ga vanavond eens proberen haar na de voeding van 19:00-20:00 niet meer wakker te maken en te kijken wat ze zelf doet en ga haar dan vannacht als ze wel komt Max 100ml proberen te geven. ??
 
Begrijpelijk hoor, als je het zo uitlegt! 
Bij mijn jongste dochter hebben we ook énorm getobt met voeding toen ze 3-6 maanden oud was. De eerste 3 maanden ging het goed. Toen ging ze opeens spugen van de een op andere dag en dat bleef maar. Ze kreeg bronchitus en had uiteindelijk ook refluxziekte, maar door de bronchitis kwamen we daar pas achter toen ze al 6 maanden oud was. Toen krefen we andere voeding via de kinderarts en binnen 1 dag was alles weer goed. In die maanden spoog ze enorm veel, dronk steeds max 40cc, ze huilde uuuuren, ze viel af en was echt ziek. Ik heb me ook zo'n zorgen gemaakt.
Nu is ze dus 9 maanden en gaat alles weer goed. Ze drinkt weer goed en is flink aangekomen, dus onze zorgen zijn voorbij.. maar toch vind ik het nog steeds belangrijk dat ze goed haar flesjes drinkt. Ik snap dat van jou ook heel goed, als je zo lang hebt getobt met voeding dan zit dat in je hoofd en is dat heel belangrijk voor je geworden! 
Misschien moet je het ook de tijd geven..Leg je er maar bij neer dat ze nog veel voedingen krijgt, dit gaat op een dag echt veranderen! Zij heeft nu waarschijnlijk ook een slechte 'ervaring' met drinken en moet het drinken weer als iets fijns/lekkers gaan zien. Zo zei de kinderarts het destijds tegen ons, en het is echt zo... wij zijn onze dochter op haar zij gaan voeden op aanraden van de kinderarts en toen ging het drinken veel beter. Klinkt gek, maar probeer het eens! Ze ligt dan op mijn benen op haar zij.
Succes, het komt echr goed! En geef dit soort zorgen en haar verleden wat betreft het drinken ook echt aan op het kinderdagverblijf, dat vinden de leidsters echt fijn om te weten en zo snappen ze haar drinkgedrag beter! 
 
Bedankt voor je lieve reactie! Op het kinderdagverblijf zijn ze op de hoogte van de problematiek die gespeeld heeft en heb heel veel vertrouwen in de leidsters dus komt vast goed. Maar vind het wel lastig om de touwtjes rondom de voeding 2 dagen uit handen te geven. Ik moet gewoon even vertrouwen krijgen. 


Ik volg haar gewoon lekker. Ik zal haar eens niet wakker maken voor die laatste fles vanavond. Kijken wat ze dan doet. Dat kan geen kwaad ?
 
Terug
Bovenaan