Tips gevraagd opvoeden (bijna) dreumes

<p>Hoi allemaal,</p><p>Mijn dochtertje van 11 maanden heeft een trachea canule. Dit is een buisje in haar luchtpijp waardoor ze ademt, deze zit vast met een bandje om haar nek.</p><p>Dit houd in dat zij 24/7 toezicht nodig heeft, dit omdat de canule verstopt kan raken of ze hem er uit kan trekken! Ook kan ze geen geluid maken.</p><p>Ze mankeert buiten de trachea canule om niks! Ze ontwikkelt zich goed en heeft een behoorlijk eigen wil.</p><p>De laatste tijd zit ze en trekt ze vaak aan de canule. Dit doet ze om aandacht te vragen of soms uit boosheid.</p><p>Negeren is geen optie, want wanneer ze deze er uit trekt kan er een levensgevaarlijke situatie ontstaan. Iemand tips hoe we hier mee om kunnen gaan?</p>
 
Is er geen bandje waarmee ze er zelf niet zo ver aan kan trekken dat hij eruit kan komen? Ik neem aan dat ie gestabiliseerd zit met een bandje op zich al, ik heb alleen geen kennis over de nieuwste ontwikkelingen of bandjes voor kinderen op dat gebied. Alleen volwassenen ermee verzorgd. 
 
Daar heb je gelijk in... tja qua opvoeden nog niet zoveel ervaring in. Ze zal zich wel niet af laten leiden op zo'n moment. Hoop dat je nog tips van anderen krijgt. 
 
Terug
Bovenaan