tips gevraagd: oudste naar ander kamertje..

He meiden,

Onderstaande tekst had ik op het zomer 2006 forum gezet maar misschien zijn hier ook nig mama's van tweede kindjes die tips hebben?
Bedankt alvast!

Begin maart krijgen wij er nog zo'n mooi wondertje bij en we dachten; laten we de oudste (bijna 2,5) lekker op tijd 'overhuizen' naar haar nieuwe kamertje. De hele vakantie druk geknutseld aan de muebels, muurschildeirng en het resultaat mag er wezen, al zeg ik het zelf. Er is echter een klein probleempje.............ze wil er niet slapen! Overdag wel, dat gaat prima. Maar zodra ze savonds moet gaan liggen krijst ze alles bij elkaar. Resultaat: al een nacht bij papa en mama geslapen en een paar nachten weer in 'het bedje van de baby (zoals we het ledikantje nu noemen). Ze geeft aan ergens van geschrokken te zijn maar ik kom er maar niet achter wat het is. Bij haar liggen helpt ook niet, zodra ik wegga begint het krijsen weer. Ik vind haar oude bedje in haar nieuwe kamer zetten ook niet zo'n goed idee, omdat ze die dan over een paar weken weer moet afgeven. Wie heeft tips????

Dank alvast!!
Liefs,Marcia mv Puck en 31 w zwanger.

ps: ze doet de laatste tijd ook steeds vaker 'of ze een baby is'. Wie herkent dit en heeft dat ermee te maken? Dan moet ik haar bv voeren of een flesje geven.

He hoi

Moeilijk zeg!!! Ik heb geen tips en heb er ook geen ervaring mee.....
Mijn dochtertje gaat ook naar een andere kamer, maar daar zijn we nog mee bezig.
Dus weet niet hoe zij gaat reageren.
Misschien toch haar eigen bedje naar de kamer verplaatsen en dan eventueel een ander ledikantje voor de baby? Ik weet het ook niet hoor!!!!

Tja en dat ze zich als een baby gedraagt, kisschien toch een vorm van aandacht!!!!moeilijk moeilijk.
Er gaat natuurlijk veel in zo'n koppie om en weten echt wel dat er wat gaat veranderen, denk ik.

Tja je hebt niet veel aan mij.......maar in ieder geval veel succes en ik hoop dat ze snel lekker gaat slapen op haar nieuwe kamer.

X Naomi
mv Maud en ?
31,1wk

Wij hebben dit bewust al een dik half jaar terug gedaan.. er gaat immers zoveel veranderen!

We hadden eerst een peuterbed op zijn babykamer gezet om het slapen te oefen mét dekbed (ipv combisleeper). Daar was hij zo aan gewend, hij vond het prachtig!

In die periode ben ik aan de zolderkamer begonnen en toen die klaar was, incl echt groot bed, is Kay na 2 maanden naar boven verhuist. wel met bedrek haha.. Dat vond hij hélemaal 't einde!!!

Alleen na wat weken was het schreeuwen zodra de deur dicht ging. Hij sliep altijd gewoon in het donker, dus ik dacht dat hij zich gewoon aanstelde. Maar hij was echt overstuur. Na een paar nachten plaren heb ik een lampje op zijn kamer aangelaten en het was meteen goed. Kay bleek ineens bang te zijn voor het donker! Zodra we naar boven liepen zei hij ook meteen "mama,.. donker! licht aan" nog voordat ik het licht van de trap etc aan kon doen om naar bed te gaan.

Hij slaapt dus sindsdien met een lampje aan..

maar hoe dan ook  zullen ze moeten wennen de eerste periode.. Kay was de eerste nachten ook alleen maar uit zijn bedje aan het komen en in de slaapkamer aan het rotzooien, maar heb hem lekker zijn gang laten gaan! Geef hem eens ongelijk! Kun je eindelijk uit je bed, dan wil je natuurlijk alles ontdekken!! Dit duurd een paar dagen en dan is dat nieuwe er af.. dan gaat het goed.

Mocht het slapen ook niet lukken in het bedje,.. misschien een tip;

Leg een tweede matras onder peuterbed. Laat dit er ook ónder liggen totdat de kleine slaapt. Kay viel dus vaak op het 2e matras in slaap na het spelen. Maar omdat ik die op een gegeven moment er niet onderuit haalde was het natuurlijk het lekkerste liggen IN het bedje haha.. na een uurtje ging ik dan kijken of meneer sliep.. stopte hem in en dán trok ik pas het 2e matrasje   (van ledikantje destijds)eronderuit voor het geval hij eruit viel.

Heel veel succes en even sterk zijn hoor!! Lampje aan laten en dan maar even laten huilen/spelen..

Komt vanzelf goed!

Esmé mv Kay en ???

(30.4 wk zwanger)

en het babygedrag is heel normaal!!

Ze leren op dit moment zo ontzettend veel en tegelijk dat sommige kindjes er wel eens angstig van worden en terug   grijpen naar het oude vertrouwde! Dus liever laten voeren dan zelf eten.. liever gedragen worden dan zelf lopen,.. etc..

Hoe lang dit duurd verschilt per kind, de een een week, de ander weken, maar forceer niks. Dit gaat weer net zo snel over dan dat het kwam..

Succes!

Echte tips heb ik niet, maar ik kan wel vertellen hoe wij het gedaan hebben.
Sinds 2 weken slaapt zoonlief, bijna 2, ook in een ander kamertje in een ander bed (juniorbed).
De eerste nacht was een ramp. We hebben hem samen op bed gelegd, maar meneer kwam er gelijk uit. Toen hebben we de nanny-techniek toegepast, dus oppakken, terugleggen, een kus en een aai over zijn bol en zonder iets te zeggen weggaan.
De eerste avond heb ik hem ongeveer 10x terug moeten leggen, de tweede avond 5x en de derde avond bleef Max gewoon liggen. Sindsdien gaat hij lekker slapen op zijn nieuwe kamertje.
De eerste avonden hebben we de deur op een kiertje laten staan en na 3 avonden hebben we de deur ook dicht gedaan en nu slaapt hij dus in het donker met de deur dicht.
Ik moet zeggen dat het bij ons alles is meegevallen, maar ik realiseer me ook dat we daar ook wel geluk mee hebben gehad.
Heel veel succes ermee!

Hoi,

Onze tweeling (bijna 2) blijft in hun eigen kamer slapen (ze slapen samen op 1 kamer), maar komend weekend krijgen ze hun grote bedden. Wij zijn ook erg nieuwsgierig hoe het zal gaan.

Ze vertonen nog geen "baby"-gedrag, maar ik verwacht wel dat ze dit gaan doen als de kleine er is. Tenminste als ik om me heen kijk, zie ik alle peuters dat doen als ze een broertje of zusje erbij krijgen.

De box hebben we in de woonkamer laten staan, ook al zitten ze er al een half jaar niet meer in. Dus daar zijn ze aan gewend en talen er dan ook niet naar.

Succes allemaal. Ik houd jullie op de hoogte hoe het hier gaat met de grote bedden.

gr,
Martine

Terug
Bovenaan