*TIPS GEVRAAGD* over afbouwen van het inbakeren

hallo iedereen, mijn cb heeft mij aangeraden om te bgeinnen met afbouwen met het inbakeren. omdat Jasmijn aanstalten maakt om te te gaan omdraaien.
we hebben nu al een aantal nachten 1 handje los. maar halverwege de nacht wordt ze wakker en ligt dan gefrustreert op haar vuistje te zuigen en als ik haar dan de speen geef helpt dat voor eventjes en dan huilt ze vervolgens weer. omdat anders onze nachtrust er aan gaat doen we haar armpje s'nachts weer vast asl we 2x bij haar zijn geweest snacht.

zijn hier al meer mama's begonnen met afbouwen? en hoe doen jullie dat?
wat lijkt jullie het beste?

soms denk ik dat we gewoon radicaal die doek moet aflaten en maar kijken hoe de nacht verloopt.

wat denken jullie?

graag jullie tips!!

liefs wilma en Jasmijn (17 wk)

mijn zoontje sliep de eerste 2 maanden in een bakerzakje.
Toen hij veel op zijn handjes wilde zuigen, vond ik het wel zielig.
Van de een op de andere nacht zijn we er mee gestopt en het ging helemaal prima.

succes ermee

groeten
Rachel

hoihoi,

ik hoor eigenlijk thuis bij het najaars-forum maar wij hebben ook na he inbakeren eerst een maand of 2 een bakerzak gebruikt, daarna zijn we van de een op de andere dag daarmee gestopt ging gelijk goed! maar na de doeken meteen "los"laten slapen werkte niet!

succes ermee!

groetjes susanne

Wij zijn nu van bakerdoeken naar slaapzakje gegaan (slaapt alleen de nacht nog in de doek), ligt ze toch nog ergens in.
Belangrijkste is volgens onze bakergoeroe dat je het inslaapritueel hetzelfde houdt, dan herkent je kind het bed als slaapplaats.
Voor het sabbelen heb ik helaas geen idee, misschien toch radicaal armpjes loslaten als bij de slaapzak en kijken hoe de nachten verlopen?
Gr Irene

Hee Wilma,
Ik ben met 13 weken het inbakeren gaan afbouwen (paccodoek). Ik merkte dat Evi er aan toe was. Ik heb eerst steeds één armpje losgelaten en elk slaapje wisselde ik van armpje. Dit heb ik zo ongeveer 3 weken gedaan omdat ik bang was om weer terug te vallen. Toen heb ik de doek vervangen door een slaapzakje. Evi vond één arm los geen probleem en gelukkig na die 3 weken in een slaapzak ook niet. Misschien moet je proberen overdag één arm los en 's nachts niet en als overdag goed gaat dan ook 's nachts.
Succes, ik hoop dat het afbouwen snel lukt.

groetjes Sonja mama van Evi (20 weken)

nou het afbouwen gaat voor geen meter!
hoe merk je dat je kindje er aan toe is dan?

jasmijn gilt moord en brand zonder doek en kan niet in slaap komen met haar armpje of armpjes los!!!

misschien moet ik nog even wachten met afbouwen??
is wel eng, gister lag ze in de box en toen zagen we dan het omdraaien haar al aaridg begint te lukken!

help!!!!

Hee Wilma,
Balen zeg, dat het afbouwen niet zo lukt.
Bij Evi kon ik merken dat ze er aan toe was omdat ze graag om haar vingers wilde sabbelen en er niet bij kon. Ook had ze soms zelf al één arm eruit gewurmt. Toen dacht ik dat het tijd was om af te bouwen.
Is een bakerzak niks voor jou meisje? Daar mogen ze langer in, hebben wel wat vrijheid met de armen maar toch niet zo dat ze er mee kunnen zwaaien. Heb je ook geprobeer alleen overdag één arm los en 'snachts niet.
Verder heb ik jammer genoeg geen tips voor, sorry.

succes,

groetjes Sonja

Terug
Bovenaan