Tips gevraagd slapen zoontje 8 weken

Hoi allemaal,

Mijn zoontje is nu 8 weken oud. Hij krijgt 6 (borst)voedingen om de 4 uur. Meestal rond 11 uur, 3 uur en 7 uur.

Vaak is het een drama als we hem savonds 11 uur en snachts 3 uur na de voeding in bed willen leggen. Dan ligt hij bij ons in onze armen lekker te slapen, leggen we hem in zijn bedje en wordt hij weer wakker. Begint met miepen wat uitmond in brullen. Pakken wij hem weer op, gaan we rondlopen, wiegen, etc. Slaapt hij weer, leggen we hem weer in zijn bedje en herhaalt zich alles weer. Dit kan gerust 2 uur duren bij elkaar wat behoorlijk vermoeiend is.

Hebben jullie tips? Hoe gaan jullie ermee om? Is het gewoon een fase waar we doorheen moeten??

Misschien langer / vaker aanleggen snachts/overdag? Zo klein zoeken ze nog veel geborgenheid. Het kunnen ook krampjes zijn. Dat is een fase. Mijn dochter is negen weken. Ik merk ook dat als ik haar overdag vaker aanleg ze snachts minder vaak komt.. en rustiger is. Het proberen waard. Succes!

Ik herken het deels van ons zoontje van 8 weken! Bij ons helpt het bedje verwarmen met kruiken en er eentje in bed leggen zodat hij een warmtebron heeft, en een hartslaggeluidje aan (of whitenoise). Handje op zijn hoofd en/of buik en dan zakt hij vaak snel weg.

Hebben wij ook gehad tot een week of 10. Inbakeren idd, white noise, weinig licht, niet verschonen als het niet nodig is. Nu valt ze meestal snel weer in slaap

Inderdaad zó herkenbaar. 
Wij zorgden altijd voor een warm voorverwarmd bedje dmv kruiken. Die kruiken haalden we er dan uit na het terugleggen. 
Er zijn ook nachten geweest dat ze gewoon op mij lag.  Zoals gezegd, ze missen de geborgenheid. Hebben je nodig.  Acht weken buiten de baarmoeder is nog zo kort. Lekker bij je houden wanneer bedje niet lukt. Ook die periode gaat zomaar voorbij, al lijkt dat nu niet zo. Dan mis je het echt!

Terug
Bovenaan