Tips gevraagd: vakantie Frankrijk met caravan

Hoi,
Begin augustus gaan wij op vakantie naar Frankrijk, met de auto + CARAVAN. De caravan is van mijn schoonouders, mijn man is vaker met de caravan op vakantie geweest, maar ik nog nooit.
Nu ga ik voor het eerst in een caravan, maar ook nog met zoon van 12 maanden oud (op vakantie wordt hij 1).

Nu zijn hier vast ervaren moeders die tips voor mij hebben. Bijvoorbeeld:
Zal ik maar potjes eten voor hem meenemen? Hoe warm ik die op?
Mijn zoon moet in het kleinste bed slapen, maar er is geen afscheiding... Kan een campingbedje op dat bed gezet worden? Of is dat een dom idee? Is het slim om er iets voor te hangen ofzo? Anders ligt hij zo in de caravan....
Hoe moet dat buiten? Iemand tips om ervoor te zorgen dat hij niet wegkruipt...

Pfff, ben benieuwd wat deze vakantie gaat worden... Alle tips zijn welkom

Groetjes,
Daniëlle
 
Hoi Danielle,
Spannend he, zo'n eerste vakantie met je dreumes.
Voor ons is het al weer een tijdje geleden (Stan is nu 2jr8mnd). Toen wij voor het eerst met hem op vakantie gingen was hij 11 mnd. We hebben toen gekampeerd met de tent in Frankrijk. Voor onze eigen zekerheid hebben we gekozen voor een camping waar we eerder zijn geweest zodat we wisten waar we terecht kwamen.
Bij deze waar we toen rekening mee hebben gehouden.

Eten:
Ons zoontje at toendertijd voor een groot deel met de pot mee waarbij we rekening hielden met kruiden enz. Voor de vakantie hebben we wel potjes meegenomen. In principe voor elke dag. Maar er waren ook dagen dat hij pasta met ons mee at. Voor hem maakte ik dan wel apart de saus, maar dat is een kleine moeite. De potjes die daar te koop zijn, zijn vaak dunner van consistentie. Ik warmde de potjes gewoon  op in een pannetje met water en verwarmde dit op het gasstel.
Stokbrood at hij af en toe mee. Voor de rest kan je gewoon gesneden brood kopen.
Voor de melk: hij dronk toen nog opvolgmelk. Gewoon poeder meegenomen in een goede afsluitbare doos. Voor onderweg had ik kleine kant en klare pakjes Nutrilon.
Slapen:
Ons zoontje sliep in een campingbedje van Nomad (soort tentje). Maar dat is natuurlijk in een grote tent, makkelijker te plaatsen dan in een caravan. Dit bedje was ook erg makkelijk te gebruiken als box. Hij had er de grootste lol.
Wie weet past er bij jullie in de caravan het campingbedje in het gangpad? Het is krap, maar zou een oplossing kunnen zijn.
Spelen:
Vooral de takjes en steentjes waren reuze interessant. Verder had ik weinig speelgoed meegenomen. Een klein doosje met speelgoed, een opblaasbare bal enz. We gingen nl met de auto en tent, zonder dakkoffer. Dus veel ruimte was er niet.
Natuurlijk kroop hij ook naar dingen wat niet de bedoeling was. Maar ja, daar was hij nou eenmaal een dreumes voor. Alles willen ontdekken. Om het speelterrein iets af te bakenen, hielp het om een kleed te gebruiken. Ook het bedje werd als box gebruikt om in de spelen.
Badderen:
Tip!! Er is een opblaasbadje van Nijntje. Dit heeft een model van een gewoon baby-badje. Hij is erg handig om je kindje in bad te doen, maar ook leuk om bij de caravan te spelen met water. Ons zoontje ging trouwens in bad in de gootsteen (een vrij grote wasbak trouwens). Hij had daar de grootste lol (en veel aandacht van andere kinderen).

Heel veel succes met de voorbereidingen!

Groetjes Marieke
 
Hoi,

Vorig jaar was onze dochter 9 maanden toen we op zomervakantie gingen met de caravan. Het logeerbedje hebben we op het bed gezet. De kussens van dat bed hadden we thuis gelaten. Over het logeerbedje hadden we een klamboe gedaan, zodat ze geen last had van muggen, de klamboe was van de Prenatal. Ze hadden twee soorten, wij hebben een klamboe die lange zijkanten heeft, zodat ik hem onder de poten van het bedje door kan halen en mijn dochter hem niet los kan trekken.
Als je  kindje vast slaapt dan hoef je niets af te schermen, je zorgt dat je alles voor de avond buiten hebt als je je kindje op bed legt en dan hoef je de caravan alleen nog maar in als je zelf gaat slapen.
Als je kindje niet vast slaapt kan je misschien iets ophangen als gordijn.
Potjes zou ik voor iedere dag meenemen. Wat over is kan gewoon mee terug. Natuurlijk hebben ze daar ook potjes, maar je hebt ruimte zat en het is wel heel makkelijk. Sommige campings hebben een magnetron, anders au-bain-marie opwarmen. Wij nemen ook altijd een kinderstoel mee. We hebben voor de vakantie er een van  Ikea, heel makkelijk en goedkoop. De poten kunnen eraf en dat is makkelijk om mee te nemen.
Het kruipen vond ik heel lastig, omdat er wel auto's reden. Wij moesten onze zeer actieve dochter ook heel de tijd in de gaten houden. Mijn nichtje zette haar zoontje  soms vast met een tuigje aan een parasolharing. Hij kon dan niet weg en zat gelijk in de schaduw.
Mijn dochter ging gewoon in het babybadje van de camping. Meestal in een badring, die ik van thuis had meegenomen. Je kan je kindje ook meenemen onder de douche.
Misschien heb je hier iets aan en ik wens jullie een prettige vakantie.

Groetjes
 
Hoi!

Zelf zijn we nog niet op vakantie geweest maar ik heb nog wel een tip voor je;
Neem een teken-pincet mee!!
Teken zijn ellendig, en elke dag ff controleren of je uk geen teek hebt.
Met een teken-pincet kan je het er zelf uit halen, anders loop je je eigen wezeloos naar de dokter heen en weer.

veel plezier!
 
Terug
Bovenaan