Tips gevraagd voor bloedprikken bij kind van 2,5 jaar

Hoi,

Ik moet met mijn zoontje van 2,5 gaan bloedprikken. Hoe pak ik dat aan? Wat vertel ik wel en wat vertel ik niet? Iemand al eens meegemaakt hoe ze dat doen bij zo'n kleintje?
Hoe zorg je dat hij zijn arm niet wegtrekt?

Ik denk dat er wel een paar buisjes nodig zijn dus we zijn ook niet zo klaar....

Ik zie er erg tegenop.

Iemand tips? Graag snelle reactie want ik moet deze week op woensdag.

groet
Lies
 
Hier zijn we onderhand expert op bloedprik gebied bij de kids.
Wij vertellen altijd dat ze een prikje krijgen.
Mama gaat op de stoel kindje op schoot en die houdt dan de arm vast waar niet geprikt wordt, lekker babbelen en vragen stellen over wat dan ook. Een andere verpleegster helpt vaak de arm/hand van het kindje vasthouden waarin geprikt wordt zodat het niet weggetrokken kan worden om dus wel erge pijn te voorkomen.  Eerlijk zeggen dat het prikje even pijn doet, maar dat als het prikje geweest is het ergste over is, want de buisjes eraan klikken doet geen zeer. Proberen gerust te stellen door tegen het kindje te praten. Vaak krijgen ze na afloop nog een mooie kleurplaat en sticker op hun hand.
Ook doet een klein kadootje van bv zeeman ofzo wonderen, als ze dat in vooruitzicht hebben is het leed vaak al een stuk minder, of een lekker snoepje ofzo.
Wij vertellen ook dat het niet erg is als ze moeten huilen, dat dat best mag, vaak zijn ze zo perplex dat ze dan vergeten te huilen.

Succes ermee
 
Terug
Bovenaan