Tips gevraagd voor eten van een lepeltje!!!

Hoi,

Mijn dochtertje Veerle is nu ruim 5,5 maandjes oud en vindt fruit in haar fles gepureerd heerlijk. Nu zijn we sinds twee weken begonnen met het geven van fruit  van een lepeltje, ALLEEN ze slikt niks door. Veerle bewaart alles in haar wang en naar een paar hapjes spuugt ze alles weer uit. Wie o wie heeft tips voor mij/ons!!!
Alvast bedankt.
Groetjes,
Floor

ik weet niet of je flessevoeding geef maar anders zou je misschien voor de fles. Als ze dus een beetje hongerig is een paar lepeltjes voeding kunnen geven. Went ze aan het idee??????
Of het gepureerde fruit nog wat verdunnen door er wat voeding doorheen te doen. Bekend smaakje.

Hoi Floor,

Wij kregen als tip van het cb om het lepeltje niet recht in zijn mond te doen maar schuin op de zijkant van zijn tong dit hielp tegen het er weer uitspugen, misschien helpt het jullie ook.

Gr Tineke

Ons zoontje weigerde het lepeltje totaal. Als hij een lepeltje zag, dan was het al krijsen. Wij gaven hem toen de fruit- en groentehap met zijn fopspeen. Vervolgens zijn we gaan afwisselen, paar hapjes met fopspeen, 1 hapje met lepeltje en zo langzaam aan opgebouwd.

En inderdaad het lepeltje niet recht in de mond doen, maar van de zijkant af laten eten.

Ik heb verder geen ervaring met opsparen in de mond en weer uitspugen. Bij ons zoontje ging zijn mond gewoon hermetisch op slot, het lepeltje kregen we er echt met geen mogelijkheid in.

Succes ermee!

Groetjes,
Leeuwtje

hoi,

ook een idee is om je kindje ook zelf een lepeltje te geven. Ze stoppen het dan zelf in de mond en tussendoor geef jij hapjes. Dan wennen ze aan iets in het mondje. mijn zoontje vind het geweldig nu om te helpen en elke keer als ik  een hapje geef stopt hij d elepel er ook in.
Lepeltje ondersteboven geven, dus draaien in de mond helpt ook wel eens , dan kunnen ze het eraf likken met de tong.

succes  

Terug
Bovenaan