Tips gevraagd voor eten van een lepeltje!!!

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Mijn dochtertje Veerle is nu ruim 5,5 maandjes oud en vindt fruit in haar fles gepureerd heerlijk. Nu zijn we sinds twee weken begonnen met het geven van fruit  van een lepeltje, ALLEEN ze slikt niks door. Veerle bewaart alles in haar wang en naar een paar hapjes spuugt ze alles weer uit. Wie o wie heeft tips voor mij/ons!!!
Alvast bedankt.
Groetjes,
Floor

Hoi Floor,

Misschien iets dikker maken met bijvoorbeeld een liga, zodat ze er wat meer 'grip' op krijgt met haar tong?
Geen idee hoor, of het wat is?

Ik had trouwens nog nooit gehoord van fruit via een fles. Welke speen deed je daar dan op?

Groetjes, Karin

Hoi Karin,

Stond in het boek opperdepop dat je  een halve banaan of peer kunt pureren door de melk wat Veerle krijgt. Ik gebruik daarvoor de pap speen en dat gaat perfect, ook pureer ik  vaak een liga door de fles.  

Bedankt voor je tip, had de liga al geprobeerd en helaas helaas, lukt ook niet.

Groetjes,
Floor

Hoi Floor,

Je zou ook nog kunnne proberen om rijstebloem door het fruit te mengen, of gaan Raplyen (hele stukken fruit geven en kijken wat ze daar mee doen), even googlen en je vind er een hele hoop informatie over.

Kindjes moeten ook leren hoe ze van een lepeltje moeten eten en wat ze dan met het eten in hun mond moeten doen, dus blijven proberen en anders aan de bel trekken bij ha of cb.

Liefs Saskia

Hoi,
Finn is sinds 2 dagen aan de fruithap. Slikken gaat idd nog wat moeilijk. Nu doe ik na een hapje, gelijk de sppen in de mond. Dan zuigt hij en zo gaat het fruit naar zijn keeltje.

Bij mijn oudste is het ook zo goed gekomen.

succes!
gr yvet

je zou natuurlijk ook een lepeltje als speeltje kunnen geven. Zodat hij een andere vorm in zijn mond voelt dan de speen. Weet niet of het ook helpt voor het slikken. Maar het is te proberen.

Hoi,

heb je al geprobeerd om de lepel wat langer in haar mond te houden. In plaats van dat je dan een hapje in haar mond stopt wacht je tot ze het hapje van de lepel af zuigt. Op die manier slikt ze het meeste door. Wat er dan weer uit loopt kan je opnieuw aanbieden.

Groetjes van Marloes

Terug
Bovenaan