Tips gevraagd voor gebruik babyinhalator

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik schrijf soms hier mee, maar wegens tijdgebrek (welke moeder heeft dat niet!!!) schiet het er vaak bij in. Mijn vriendinnetje Inge Flausmaus is schrijft hier wel vaak mee en krijgt regelmatig erg goede tips. Dus ik dacht ik zet ook even een brandende vraag op het forum.....
Mijn dochtertje Veerle (8 maanden) heeft vanwege banauwdheid (asmatische aanvallen) een babyinhalator gekregen die we 2 x per dag moeten gebruiken. Alleen nu komt het probleem, ze wordt helemaal wild als ze de inhalator al ziet. Wie heeft goede tips om het gebruik wat makkelijker te maken.
Groetjes,
Floor

hoi floor,

bij alle 3 mijn kids hebben we de babyinhaler gebruikt en bij levi gebruiken we die ook nog steeds. Wat bij ons goed helpt is dat we altijd hetzelfde liedje gaan zingen voor levi als we moeten puffen en de kids gaan meestal heel gek doen bij hem. Levi vindt dat ding nu helemaal geweldig en ligt er met een big smile onder.
Misschien kan je gewoon eens los oefenen met het alleen het kapje of laat haar er wat mee spelen zodat ze ziet dat het niet eng is.

succes

groetjes chimene
mv levi 12-06-07

Hallo Floor,

het is geen pretje he, als je medicijnen moet toedienen en je kleine meid wil niet meewerken....
Wij hebben dezelfde tactiek toepepast als mamamene. En maar gek doen en liedjes zingen. Maar het hielp wel. Ook hebben we onze Stijn met de inhalator laten spelen.

Succes ermee!

groetjes,
Kiki (mv Iris maart 05 en Stijn maart 07)

Hoi Hoi,

Ja. Het blijft gedoe met die inhalers....wij hebben er zelfs 2 voor Hidde. Één lange voor de fixotide en een kortere voor de atrovent. Die van de atrovent gaat makkelijker omdat ie korter is.
Verder inderdaad maar zo goed mogelijk proberen af te leiden door zingen, gek doen enz. Verder zelf mee laten spelen zodat Hidde er in ieder geval niet boos op wordt.
Succes ermee.
Groetjes Lynn

Hai,
ik weet niet of je kindje een vaste slaper is, maar anders kun je het ook eens proberen als het ligt te slapen. Zachtjes om het mondje houden en de rest gaat vanzelf, maar ja, das alleen een handige tip als je kindje niet snel wakker wordt.
Gr. Soela

heey,bij ons schreewde ons meiske het ook uit als ze dr pufje moet..

we doen het meestal voor de voeding maar laatst waren we t vergeten en dachten we er halverwege de fles aan..en toen hebben we t tussendoor gedaan..en dat ging heel goed..ze ademde heel rustig in/uit,terwijl het normaal echt brullen en tieren is..
misschien een tip???groetjes

Lastig he en zoo zielig voor die kleintje! Er een spelletje van maken zoals de dames hier zeggen is mss het proberen waard...

x ing

Bedankt voor alle tips, vooral het zingen helpt erg goed en als je haar even met de inhalator laat spelen!!

Ik heb nog even een laatste brandende vraag; hoelang heeft het bij jullie geduurd voordat het aansloeg. Veerle krijgt nu vanaf donderdag de inhalator maar we zien nog geen enkele verbetering, ik heb zelfs het idee dat ze het nog benauwder heeft dan voorheen. Waarschijnlijk moet ik nog even geduld hebben voordat de medicijnen aanslaan, maar ik ben even benieuwd.
Groetjes,
Floor

Terug
Bovenaan