Tips gevraagd voor kolven op het werk

Beste moeders,
volgende maand ga ik weer aan het werk, m'n dochter is dan 12 weken. Ik geef borstvoeding en wil dit graag blijven doen straks. Ik ben al aan het oefenen met kolven, gelukkig gaat dat goed. Maar er komen wel wat vragen boven:

* Ik geef steeds 1 borst per keer, moet ik dat met kolven op het werk dan ook doen op de tijden dat ze anders gevoed wordt? Of moet ik op andere momenten 2 borsten tegelijk kolven?

* Hoe uitgebreid moet je tussen de kolfbeurten door de kolf schoonmaken?

* Hoe weet ik eigenlijk hoeveel melk ik voor een voeding nodig heb? Ik weet niet hoeveel cc ze per keer binnenkrijgt...

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen, hopelijk kan ik er wat tips uithalen!

Alvast reuze bedankt!
groetjes
Mandarijn

Hoi,

ik zou proberen om 200ml te kolven en dat vast door je man laten geven om te zien of dat genoeg is voor een voeding. Kolf op je werk gewoon totdat je helemal leeg bent. Ik zou verder je kolf gewoon even uitkoken totdt je hem de volgende keer weer gaat gebruiken. Hij moet tenslotte toch elke dag mee naar het werk en naar huis en de melkrestjes worden snel viezig en daar zou ik geen risico mee nemen. Verder kan ik je nog adviseren om iets mee te nemen wat ruikt naar je baby (bijv. een hydrofielluier van onder het hoofdje) zodat je makkelijker melk krijgt.

Groetjes van marloes

Hoi

Ik geef nu al 6 maand bv en het gaat nog steeds goed.
Hierbij wat antwoorden op je vragen:
*Als je 1 borst voed kun je nu al de tweede afkolven.
 Met kolven zou ik ze allebei gewoon leegkolven.Als je meer kolft dan gebruikt kun je het invriezen.

*Als je 1 keer per dag kolft kun je elke avond de kolf uitkoken.
 Als je twee keer per dag kolft voldoet 1 keer tussendoor goed afwassen ook.

*Er is een standaard rekensom voor wat ze ongeveer nodig hebben per voeding.
 Als volgt:150 ml per kilo ker dag.
 Dus bv bij een baby van 6 kilo en 5 voedingen per dag.
 150 X 6 :5= 180 ml per keer.
Dit is wel ongeveer en je kunt het altijd aanpassen.

Hopelijk heb je er wat aan .

Groetjes Jessica

Bedankt voor jullie reacties!
M'n dochter krijgt nu nog 6 voedingen per dag, ik zal denk ik voor 3 voedingen per dag moeten kolven. Zou ik dat redden met 2x kolven op het werk (dus 2x 2 borsten)?

Hoe hebben jullie dat gedaan? Wat zijn handige tijden / momenten om te kolven? Ik heb een flexibele baan, dus ik kan het zelf indelen (dat is dan wel weer handig natuurlijk).
Ik heb ook al m'n favoriete foto's een keer extra laten afdrukken om bij de hand te hebben ;-) die tip van iets wat naar haar ruikt vind ik ook een goeie!

groetjes

Ik wil je ook even wijzen op het forum voor borstvoeding op borstvoeding.nl. die hebben ook een apart forum over kolven: daar heb ik geweldige tips vandaag gehaald!
succes meid

groetjes
Karen

Hoi,

ik zou gewoon beide borsten leegkolven, weet niet of je een dubbele kolf hebt? want dan gaat het helemaal fijner om ze allebei te kolven.
Ik kolf altijd op de tijden dat Levi ook ongeveer gaat drinken zodat je weer goed uitkomt na het kinderdagverblijf.
Inderdaad gewoon tussendoor goed schoonmaken en thuis weer uitkoken.

Probeer inderdaad eens een flesje te geven dan weet je ook wat er ongeveer gedronken wordt, en om het te berekenen houd je aan 115-150 X aantal kg lichaamsgewicht gedeeld door het aantal voedingen.

veel succes en groetjes chimene

Terug
Bovenaan