Tips gevraagd voor lange reis met de kleine

Hallo,



Wij willen waarschijnlijk dit jaar nog een lange reis maken met onze
kleine. Hij zal dan tussen de 1 en ruim anderhalf zijn. Nou is mijn
vraag waar moeten we aan denken? Vooral tijdens het vliegen en welke
spullen neem je het beste mee. We willen dan naar een zuidamerikaans
land waar de hygiene en omstandigheden armoedig kunnen zijn. Daarom
willen we ook niet met al onze luxe spullen op reis.

Misschien zijn hier moeders die ook een verre reis hebben gemaakt en hebben jullie nuttige tips?

We weten zelf ook wel het een en ander maar toen reisden we alleen en nu met een kleine is dat wel anders.,



Groetjes Angelita

 
Hallo,

Wij zijn vorig jaar met ons zoontje (toen net 1 jaar) naar USA geweest. Wat betreft het reizen door een zuid amerikaans land kan ik je dus niet echt helpen maar wat betreft het vliegen raad ik je aan om een stoel te reserveren direct achter de toilleten. Dit omdat hier meer ruimte is. Jullie kindje is dan ook te groot voor een babycot maar ik heb er toen toch eentje aangevraagd en deze voor mij op de grond gezet zo kon hij in deze "box" lekker spelen en hij heeft er zelfs even in geslapen. Verder raad ik je aan om je vooral voor te bereidden op een vlucht zonder enige slaap....haha Mijn zoontje heeft op de vlucht van ong. 12 uur wel 2x 45 minuten geslapen! Wat we wel hebben gedaan is veel door het vliegtuig heen en weer gelopen en hij vond de aandacht van al die mensen prachtig! Wat betreft het  tijdsverschil hebben wij direct plaatselijke tijden aangehouden dus eten tussen 1700 en1800 net als thuis zeg maar. Dit werkte bij ons prima, hij was na 2 dagen helemaal om terwijl zijn mama hier bijna een week voor nodig had! Tips zoals laten drinken bij opstijgen etc kun je zelf ook wel bedenken.  Er is trouwens ook een heel handige website dat gaat over reizen met kleine kinderen en daar staan veel tips op en verhalen van mensen die hebben gereisd met hun kids. Hoet het heet ben ik even vergeten maar via google vind je hem vast.
 
In ieder geval heel veel plezier en geniet ervan.

Groetjes
 
Hai,

Ik woon in Darwin, Australie en heb een dochtertje van bijna 9 maanden. Wij gaan deze week vliegen naar Nederland. Een reis van 24 uur. Tja, wat voor tips kan ik je geven. Als je een beetje logisch nadenkt dan kom je echt een heel eind. Je baby heeft natuurlijk voldoende vocht en eten nodig. Dus flessen en potjes mee.
 
Verder speelgoed en probeer een vrije stoel te krijgen. Misschien is niet iedereen het met het volgende eens maar ik kan Nissa nog wel eens een zeer kleine dosis paracetamol geven. Daar wordt ze natuurlijk een beetje "dopie" van maar gaat er ook van slapen. En dat slapen zorgt voor rust, minder stress en vooral ook minder jet lag. Natuurlijk stel ik niet voor om je kindje zomaar iets te geven. By the way, tegenwoordig gebruik ik een rustgevend homeopatisch middel. Dat werkt nog beter. Nou verder zorgen dat ze makkelijk aangekleed zijn. Niet te warm, want in vliegtuig kan het erg benauwd worden. Zorg dat je kindje meer vocht drinkt als normaal, ideaal is het dubbele.

Verder moet je zorgen dat je kindje natuurlijk ook wat beweging krijgt en op tusenstops proberen even naar buiten of neem een douche op het vliegveld. Lekker voor jou en je kindje

En dan over je reis. Nou wij wonen dus in Darwin en gaan regelmatig met Nis de Bush in. Wij wonen driehonderd kilometer van Kakadu, een van s werelds mooiste natuurparken. Als je met een klein kindje naar de bush gaat of vergelijkbaar soort iets moet je rekening houden met een miljoen dingen. Je kunt niet overal luiers kopen of eten. Je kindje MOET ALTIJD SCHOON water drinken. Je kindje is ook kwetsbaar voor allerlei vliegend gespuis dus ook daar moet je rekening mee houden. Kinderen zijn heel buigzaam maar belangrijk is toch, Rust, Regelmaat en Reinheid, waar je ook heengaat. Houd ook rekening met de zon, altijd insmeren en beschermende kleding. en altijd zorgen voor een ehbo kit.Tja, hoewel wij heel wat ruige trips maken met onze kleine meid zou ik niet naar een zuidamerikaans land gaan. Wellicht zouden jullie hier eens kunnen gaan reizen. Nou veel succes, wellicht dat je er wat aan hebt.
 
Terug
Bovenaan