Tips gevraagd voor vliegen met een baby

Hoi, ik wil in december een weekje met Caspar naar de zon in Egypte gaan. Hij is dan 8 / 9 maanden. Bij de vliegtuigmaatschappij waar we mee gaan vliegen is het niet mogelijk om zo'n wiegje te regelen. Ik moet hem dus de hele reis op schoot houden. Daar zie ik nogal tegenop. Wie heeft er ervaring op dit gebied en goede tips?

Geen idee, geen ervaring mee! Is het heel lang vliegen naar Egypte?
Ik zou zeggen een paar boekjes mee, simpel puzzeltje (hout met van die rode knopjes) evt een laptop of notebook met teletubbiefilmpjes erop, koptelefoontje niet vergeten anders krijg je erg geirriteerde mensen om je heen Oh-ohhhhh ;-) Bakje met halve pitloze druifjes (kan ie lekker op sabbelen en 'knabbelen' is lekker zoet mee of pakje koekjes... kruimelt als een gek maar vinden ze wel leuk (zou zelf wel oude kleren aan trekken voor onderweg want dit gebeurt dan allemaal wel op jóuw schoot!) oh ja en dan de snoetenpoetsers niet vergeten hahaha! Geen idee of het werkt allemaal maar je bent zo een uurtje of 2 / 2,5 zoet met dit allemaal...... dan nog opstijgen en landen en dan ben je er wel zo'n beetje toch?
misschien zijn er meer ervaren reizigers onder ons??
Liefz Esz

Ik zou idd zelf denk ik knabbel/sabbel speelgoed mee nemen.

Weet niet met de regelgeving van tegenwoordig of je wel koekjes, drinken e.d. mee mag nemen zou ik even naar informeren bij je vliegmaatschappij.

Liefs Marina

... heenweg 5 / 6 uur vliegen, terugweg 6 / 7 uur vliegen ... wilde eerst naar Canarische eilanden, is veel korter vliegen, maar ja geen zon garantie en duur.

Wij zijn naar spanje geweest toen mijn jongste zoon 9mnd was! (wel maar 2uur vliegen)
Wij hadden de draagzak om in het vleigtuig, dat was erg handig hij kon lekker tegen ons aan slapen zonder dat je armen moe worden van het vasthouden, we hadden het speentje bij voor opstijgen/dalen ivm de oortjes, ik gaf de borst toen nog (gelukkig want onrustige kinderen geven ze vaak nog wat druppels drank in de melk) maar weet niet hoe het zit met babymelk die mag je denk ik gewoon meenemen in het vliegtuig (misschien is kant en klare gemakkelijk!)
Als er stoelen over zijn krijg je als ouder met kind als eerste de overige stoel gewoon extra, dat hadden wij op de terugweg!
Succes alvast, ps, ik vond het 100% meevallen.

Ik hoorde van een kennis dat je ook een maxicosi mee mag nemen het vliegtuig in alleen met dalen en stijgen vond zij het geen aanrader! Ze heeft op de terugweg haar kleintje gewoon op schoot genomen om te troosten.

En een tutje of flesje geven tijdens het dalen en landen i.v.m dichtklappen van de oren.

Zelf ben ik niet zo van de vakanties, wij gaan wel ieder jaar met 12 volwassenen en dit jaar 9 kinderen een weekendje weg in Nederland of Belgische ardennen. Dit jaar ws in november.

Noa is nu 5 maanden en ik ben al 3 keer met haar naar NL gevlogen is 2 uurtjes vanaf hier.

Je mag je babyvoeding gewoon meenemen aanboord daar maken ze een uitzondering voor.
en voor derest inderdaad tegen die tijd kijken wat echt leuk vind qua speeltjes en dat meenemen in het vliegtuig.
Bij NOa gebruik ik altijd e speen bij het stijgen en dalen en dat gaat perfect.

Het lijkt een hele onderneming maar dat valt allemaal mee en je buggie mag je meenemen tot aan het vliegtuig!

Let op wel op de vaccinaties die je nodig heb voor Egypte!!

Ik heb onlangs nog gevolgen met Dykra toen ze bijna 3 maanden was. Het belangrijkste is inderdaad een fles of speen voor het opstijgen/landen. Daarnaast schone luiers mee, billendoekjes. Iets van speelgoed. Zij moest de hele vlucht op schoot 3,5 uur en dat was best lang. Ook had ik bij, flesvoeding, extra kleren en evt. neusspray voor het stijgen/landen. Succes ermee!

Terug
Bovenaan