Tips gevraagd wat betreft slapen

Hallo allemaal,<br />Ik heb advies nodig. Mijn dochter van 6 weken word sinds 4 nachten rond de klok van 2.30u wakker om te drinken, krijgt bv, maar valt niet meer in slaap, dit resulteerd in een oververmoeid kind wat hysterisch gaat huilen en ontroostbaar is. Pas rond 5u valt ze weer in slaap. Ze heeft geen honger, leg haar aan, maar wilt niet drinken. Ze slaapt al naast mij voor de geborgenheid. In haar eigen bed in slaap vallen lukt der nog niet, meerdere pogingen geprobeerd.<br />Overdag gaat het slapen redelijk als ik haar bij mij neem, white noise geluiden brengen haar tot rust, maar snachts helaas niet. Iemand tips, ben namelijk op aan het raken.<br /><br />Inbakeren heb ik geprobeerd, maar ze is zo wild met haar benen dat ze omdraait en ik dit niet meer durf.<br /><br />Alvast bedankt<br />
 
Lastig als je nog zoekende bent wat er kan zijn, en je baby kan het natuurlijk nog niet echt aangeven. Rond de 6 weken is de piek van de krampjes. Fiets je weleens met haar beentjes? Een baby massage om haar tot rust te brengen? 
Zou je een Puckababy kunnen proberen? Of een nunki lakentje van fedde en kees? Mogelijk dat ze zich toch wakker 'schopt'.
Succes en zet ''m op. Het is zwaar zeker als dit in de nacht gebeurd. 
 
Hier hielp wiegen. Ik hield haar extra stevig vast (geborgen, niet knijpen ;)) en ging van voor naar achteren wiegen en ondertussen ‘sssssst’ zeggen. Beetje eigen white noise creëren eigenlijk. Ik begon met hele grote wiegbewegingen en redelijk hard ssssssst, als mijn kindje rustiger werd ging ik steeds iets zachter wiegen en zachter ‘sst’en. ‘S nachts wil je het misschien niet, maar de trap steeds een paar treden op en af lopen werkte hier ook heel goed (doe dit wel onderaan een trap, niet bovenaan)
Succes! Voor jezelf het mantra: het wordt beter, dit is een fase in je hoofd herhalen kan helpen om jezelf de rust en kracht te geven om hierdoor heen te komen.
Overigens kan het helpen om deze nachtelijke avonturen te verdelen en dat de ander even ergens anders gaat slapen voor wat rust.
 
Mijn zoontje sliep ook heel slecht rond die leeftijd. Ik ben begonnen met het gebruiken van witte ruis. Er is een artiets op Spotify en Apple music die ik altijd gebruik. Het heet Sounds that make my baby sleep. Dit schijnt te kalmeren en de hersenen te stimuleren. Baat het niet dan schaad het niet. Ik zet altijd een nummer op repeat zodat hij lekker de hele nacht door kan blijven spelen en het geluid constant is. Het zijn playlists met huiselijke geluiden. Ook hebben ze een nummer met het geluid van een auto ritje. Hier val ik zelfs graag mee in slaap. MAJOR HELP. Ik hoop dat je er iets aan hebt! Veel Succes?☺️ https://open.spotify.com/artist/5BD1SLx95hHAUe8NFixDqx?si=a_X6Ati1R7ujTr3YYOjnoA
 
Terug
Bovenaan