Tips gevraagd: wat mee op vakantie

Ik ben al bezig met mijn vakantielijstje van benodigdheden te verzamelen (lekker vroeg maar ik kan niet meer wachten....).
En misschien nog handige ideeen die we kunnen uitwisselen voor in de auto / vliegtuig en tijdens de vakantie.

Maar nu las ik ergens diarree-remmers. Klinkt handig want Enzo eet met de pot mee en lust die Olvarit-potten niet meer. En in Italie zou het wel eens kunnen dat hij aan de kak raakt. Uiteraard in combi met ORS.

Ik heb bij de Action een klaptafeltje gekocht die je aan de achterkant van je autostoel kan bevestigen. Handig, want dan kan hij zelf zijn drinken erop zetten en wat speelgoed erop leggen.

Nou, misschien schiet me nog wat tebinnen...

liefs
di silva

Wij gaan vliegen naar Malta, en kunnen dus nog minder mee slepen dan vorig jaar in de auto.  Zo'n  tafeltje lijkt me voor een autoreis idd erg handig.
Ik neem zelf altijd fruitrepen mee (hier in NL van Nestle, in Duitsland zijn er heel veel verschillende), want er is niet altijd vers en hygienisch fruit voorhanden. Verder veel compacte en lichte kleinigheidjes om mee te spelen. Bij de Action kwam ik echt een inimini zandspeelsetje tegen voor 62 cent, neemt niet veel ruimte in beslag en mag voor dat geld ook wel achterblijven of sneuvelen daar. Zo'n houder voor pakjes drinken. Haar eigen billendoekjes, pampers koop ik ter plekke nog wel een pak. Zwemluiers. ORS. Identiteitsplaatje heb ik idd ook. Heb bij de Prenatal een universele stoelhoes van badstof gekocht voor het geval het stoeltje vd huurauto er niet echt fris meer uitziet, ze zit er tenslotte 2 weken lang met haar blote beentjes op. Verder een goede zonnebril (al geshowd door Lydia) en ik moet nog eens kijken wat een goede zonnebrand met hoge factor is. Iemand ervaring?
Meer weet ik nu ff niet... Wel een goed idee dit onderwerp. Wij hebben al een keer een lange autorondreis gemaakt, maar gaan nu voor het eerst vliegen met Lydia erbij, dat is toch weer anders.
Groetjes, Rianne en Lydia

ik ga volgende week ff kijken bij de Action voor het zandspeelsetje!
Enne, die fruitrepen is ook een goeie. Ik laat ze eerst even testen door Enzo en als hij ze lekker vindt, dan is het net zo gemakkelijk!

liefs
di silva

Super tip van dat tafeltje voor in de auto. Ga dindsdag gelijk op zoek bij de Action.
Ik heb ook zo'n badstofhoes over mijn (tweedehandse) autostoel. Als je tijd hebt, probeer het dan thuis eerst even hoe het moet om hem erover te krijgen. Het is nogal een gepruts, ben de eerste keer best even mee bezig geweest. Je moet namelijk de schouderbandjes losmaken aan de achterkant, anders kunnen ze niet door de gaten van de overtrek. Dat doe je niet even in een minuutje.
Gisteren moesten hier de riempjes een standje hoger en het ging al heel veel sneller nu ik wist hoe het moest.

Ook wij hebben al heel veel zin in de vakantie. Maar het gaat zo hard met haar ontwikkeling nu, dat ik onmogelijk al drie maanden vooruit kan denken, haha.

Heel veel plezier met de voorpret.

Groetjes,
Evelien

en een tip voor thuiskomst... koop alvast wat kant en klare melk of pap en zorg voor een maaltijdje in de vriezer. (en vraag je ouders alvast de kachel aan te zetten )

Terug
Bovenaan