Tips gevraagd: Wennen aan tweede knuffel

<p>Hallo,</p><p>Mijn dochter van 11 maanden is erg gehecht aan 1 knuffel. Nu heb ik exact dezelfde gekocht voor als de knuffel kwijt/kapot raakt. Maar naar deze knuffel kijkt ze niet om. Ik heb de tweede knuffel nu samen net de eerste knuffel in bed gelegd. Hebben jullie tips/trucs om mijn dochter te laten wennen aan haar tweede knuffel?</p><p>Alvast bedankt!</p><p> </p><p>Groetjes</p>

Misschien een nachtje bij jou in bed, zodat jouw geur aan de knuffel hecht? Onze dochter was opeens heel erg gehecht aan mijn vest met slapen. Mijn vriend had het naast haar gelegd toen ik opgenomen was in het ziekenhuis. Ze sliep zoveel beter als ze dat vest naast zich had liggen. Toen ze ‘s nachts op haar eigen kamertje ging slapen vond ik dat te gevaarlijk en hebben we een knuffeldoekje eerst een paar dagen in ons bed gelegd en vervolgens bij het vest. Uiteindelijk pakte ze het knuffeldoekje ipv het vest om in slaap te komen. Ze wrijft het helemaal over haar gezichtje, vandaar dat ik het veat te gevaarlijk vond.

Ik zou ze allebei wassen zodat het verschil in geur er niet meer is. En dan misschien eerst het oude knuffeltje geven en de volgende nacht weer maar dan als ze slaapt omwisselen. Voor ze dat bewust merkt heeft die dan net zoveel geur als de oude.
Zou ze niet allebei geven, dan is er namelijk duidelijk een oude en een nieuwe knuffel. En heb je kans dat ze ze straks allebei nodig heeft om te willen slapen. Dan kom je er nog 2 als reserve bij aan het kopen ?

Ik zeg altijd tegen m'n dochtertje dat de ene knuffel in de was gaat. Ze doet hem dan zelf in de wasmand en krijgt dan een schone. Eigenlijk nooit problemen mee gehad. 
Als ze verder helemaal hetzelfde zijn, dan zou ze het verschil niet eens moeten merken. Zou gewoon de oude weghalen en de nieuwe erbij leggen. Misschien is het dan even huilen, maar als ze eenmaal weet dat het dezelfde is zou het goed moeten komen. 

Zowel mijn dochtertje en zoontje hebben 3 dezelfde knuffels. Vanaf het begin af aan door elkaar gebruikt. Ze hebben er soms 1 en soms alle 3 in hun bed liggen. Allemaal voldoen ze, maar mijn zoontje heeft toch de voorkeur voor 1 van zijn 3 beren, die heeft ietsjes minder vulling. Die heeft nu ook een net iets andere naam, platte beer.
Dus hoe weinig verschil ze ook hebben, allemaal hetzelfde ruiken, toch kunnen ze een voorkeur houden. 
Ik zou zowel de oude als de nieuwe wassen en dan samen geven om even te wennen. Misschien kun je ze dan om en om gebruiken. Hier is dat niet nodig.

Bedankt voor de tips! Ik heb de nieuwe knuffel vannacht in ons bed gehad voor de geur en ze heeft haar middagslaap nu met de nieuwe knuffel gedaan. Althans.. ze is in slaap gevallen zonder haar oude beer. Want die hangt aan de waslijn en haar nieuwe beer ligt wel in haar bed maar wordt niet naar omgekeken haha! We gaan het even volhouden op deze manier, hopelijk gaat ze deze dan ook als haar echte knuffel zien. 

Terug
Bovenaan