Tips gevraagd

Hallo allemaal,

Onze peuter van 2 jaar en 7 maanden sliep nog middags. Hij kon in de avond slecht de slaap vatten, viel soms pas na een uur in bed in slaap (rond half 9). Hij was ook nog niet moe.. in de ochtend werd hij al om 05:00 wakker en kon niet meer slapen. Hij sliep toen overdag een uurtje.

Nu zijn we een week of twee gestopt met het middag slaapje en valt hij met vijf minuten lekker in slaap. In de ochtend is hij tussen 0600 en 0700 wakker. Prima dus! We “rusten” tussen de middag wel even op de bank.

Probleempje is; hij is dan zo ontzettend moe in de avond. Rond het avondeten houd hij het echt niet meer vol. Na het eten lijkt hij er soms wel weer door te zijn?
Nu met dit warme weer valt hij gewoon in slaap op de bank..

Wat is slim? Wat is wijsheid?

Alvast bedankt allen!
 
Ik zou inderdaad een kort middagslaapje doen. Maar als hij rond het avondeten al erg moe is zou ik hem gewoon direct na het eten uiterlijk 18:30 in bed hebben. Als je te lang wacht raakt hij oververmoeid en dan is het slaapmoment idd voorbij
 
Die van ons gaat om 18:30 plat, dan is ie dus al gedoucht. 
geen middagdutje meer hier, wakker altijd tussen half 6 en 6, wat we ook doen ...
 
Misschien is een half uurtje een powernap doen wel een goed idee om te proberen. Vooral met deze warmte....
het lukt op de opvang dagen helaas niet om zo vroeg naar bed te gaan ?
 
Je kan inderdaad proberen of max een half uurtje middagdutje helpt. Of 20 minuten... Moet je even uitvinden hoe lang je het kan laten duren zodat hij 's avonds gewoon in slaap valt en het dus' geen invloed' heeft op de nacht/avondbedtijd.
Aan de andere kant is het ook even een fase waar hij/jullie doorheen moeten. Ik vond dit de lastigste fase. De overgang van 3 naar 2 slaapjes en toen naar 1 gingen bij ons echt prima. Maar van 1 naar geen slaapje meer heeft echt lang geduurd voordat het goed ging. En nu, ruim een jaar na het stoppen van het middagslaapje, zijn de dagen soms nog steeds (te) lang en is de koek om 17uur op. Maar een middagslaapje langer dan 15 minuten zorgt er bij ons voor dat het party is tot minstens 22uur.. Hopelijk went jullie zoontje er sneller aan, maar geef het echt even de tijd.. Succes! 
 
Terug
Bovenaan