tips gevraagd

A

Anoniem

Guest
Hoi moeders en aanstaande moeders..

Ik ga morgen kijken naar de kinder opvang....
Nu kunnen jullie het vast wel raden maar toch... zijn er nog speciale dingen waar ik op moet letten.. dit is mijn eerste en ach als ze aardig en schoon  zijn vind ik het al snel goed...
Dus lieve meiden... tips graag..

Liefs Annemieke
15w en 5dagen

kussss

Ik zag net bij mijn gemeente dat rijk en dergelijke alleen vergoeden als je er een uit hun lijst van erkende opvangen kiest, toen dacht ik, dat scheelt al, in elk geval een uit de lijst, ze zijn niet voor niks erkend en het is doodzonde als je alles zelf moet betalen.

Ik heb er een gekozen die dichtbij is om te gaan bekijken en dan ga ik ook voor lief, verzorgd, schoon en op instinct.

Lastig he? Die kleine is nog een foetus en dan moet je dit al bedenken.

Succes
Martine

hoi

ik heb zelf op een kinderdagverblijf gewerkt.
nu zit me eigen kind daar.
zij krijgt bijvoorbeeld ook peuterpraat.ze zijn bewust bezig met de ontwikkeling van het kind.
ik zal ook kijken hoe hun werkwijze zijn.
zou zeker eens naar een paar kinderdagverblijven eens gaan kijken.
zijn er oudergesprekken.doe ze ook uit stapjes.
succes
marjan

Mijn zoontje zit op een kleinschalig kdv. Max. 6 kinderen. Nu is hij er drie dagen. Op de ene dag is hij met 3 kinderen, dan met 2 dan met 4, soms 5. Heerlijk kleinschalig! En continue dezelfde leidster, zij doet dit alleen. Het is een erkend kinderdagverblijf.
Anders krijg je inderdaad geen vergoeding van het rijk en van de wergever(s).

Hoi,

Ik ben zelf ook bij kinderdagverblijven gaan kijken omdat ik eigenlijk niet wist hoe ik de keuze moest maken.

Enkele aandachtspunten:

- is er een buitenspeelplaats?

- hoe zijn de ruimtes (voldoende speelruimte binnen, voldoende speelgoed, verschillende soorten speelgoed)?

- hoe ziet het gebouw er in zijn algemeenheid uit (netjes, deurkrukken hoog in deur, kunnen en zomaar vreemden naar binnen)?

- hoe gaan de leidsters met de kinderen om (streng, lief, te tuttig)?

- heeft elke ruimte een aparte keukenblokje (hygiene goed geregeld)?

- moet je je eigen luiers meenemen of zitten deze in de prijs?

- geldt dit ook voor melkpoeder? En kun je ook afgekolfde melk meegeven?

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Ga ook op je gevoel af. Voelt het goed of niet?

Succes ermee.

Groeten Sandra (37w+2).

Hoi,

Ik werk zelf ook op een kinderdagverblijf en vanaf januari gaat ons kindje ook daar heen.  Maar ik denk dat ook heel belangrijk is wat voor een sfeer het dagverblijf uitstraalt en hoe je jezelf daar dus bij voelt. Want ik ben van mening dat als je zelf een goed gevoel over een kinderdagverblijf hebt en er dus positief tegen aan kijkt dat je kind dat voelt en dan ook een prettige tijd op het kdv heeft.

groetjes daantje

die van mij zit op de opvang van de ska   , is echt super

het wordt vergoed door het rijk een gedeelte , en   ze zijn super voor die kleine , doen heel veel met ze en veel buiten enzo , een eige bedje enzo , dus kan je aanraden om er eentje te nemen met papieren en certificaten    

Ik zou, behalve de al hierboven genoemde punten, vooral kijken of het klikt met de leidsters. Ik ga ervan uit dat alle erkende kdv's aan de normale eisen voldoen. Ook nog een handige om op te letten: wat  zijn de openingstijden. Die verschillen nog al eens per kdv.

Succes,
Tamara

Terug
Bovenaan