tips gevraagd

sarah is nu 5 maanden en als ze 6 maanden is wil ik de BV graag afbouwen naar 2 voedingen per dag. Ik wil dan alleen nog 's morgens en 's avonds de borst geven en tussen door pap oid. Nu vroeg ik me af hoe snel je een voeding kan vervangen door vast voedsel, bijv door een warme maaltijd of brood.
Ik wil dan graag geven

08.00 BV
10.30 fruit
13.00 pap
15.00 Beetje sap met een rijstewafel oid
17.00 warm eten
20.00 BV

Kun je met 6 maanden pap geven met een lepel? Ik wil gewoon langzaam afbouwen, dus eerst 1 bv vervangen door ander voedsel en bijv een maand later de andere. (ze krijgt nu 4 x BV)

Alle tips zijn welkom!

Groetjes Liset

Hoi Liset,

Ik zou even met het consultatiebureau overleggen hoe je dat het beste kunt aanpakken.
Zij weten dat denk ik toch het beste.

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

hallo,
om 's avonds en 's ochtends BV te willen geven is heel nobel maar vaak niet haalbaar. Ik wilde dat ook een tijdje vast houden overdag fles en ochtend en avond BV maar het resultaat was dat ik dit een week kon doen, drie dagen stuwing had en toen was de BV zodanig 'op' dat mijn zoon veelste weinig binnen kreeg en ik toch over moest naar volledige flesvoeding. een kindje begint niet meteen hele potjes fruit of groente te eten (al dan wel of niet vers) maar met een paar hapjes, daar heeft een kindje niet genoeg aan.
succes knof

Hoi,

ik heb mijn oudste twee zoontjes vanaf vier maanden pap gegeven met een lepel. alleen hield ik me dan niet aan wat er op het pak van de pap stond maar deed ik er zoveel in dat het goed stevig was. Bij natuurwinkels verkopen ze pap die je ook kan mengen met borstvoeding.

Groetjes van marloes

Terug
Bovenaan