tips gevraagd

A

Anoniem

Guest

hallo dames

ons ventje is nu 8 weken en sinds afgelopen woensdag zijn we met de voeding omhoog gegaan op advies van het CB.
we mogen nu 5 x150/160 geven. we hadden echter verwacht dat hij met deze hoeveelheid doorging slapen. voorheen met 130 meldde hij zich tussen 400 en 5.00
maar dat is nog steeds zo.
als ik dan dus de 1e voeding geef en uitga van 5 flessen haal ik de dag dus niet.
hij krijgt nu dus 5x150 en 1x 120.friso standaard
hebben jullie misschien tips? zodat ik de dag beter door kom
hij vraagt ook nog steeds om de 3/3,5 uur voeding
we hebben vanmorgen ook de fopspeen geprobeert om het te kunnen rekken tot 700 zodat ie gewoon zijn 5 flessen krijgt maar dat lukte dus echt niet.
hij begon steeds harder en harder te schreeuwen om 530 hebben we hem dus maar een flesje gegeven.
hoe hebben jullie dit gedaan om van 6 naar 5 flessen te gaan??

Aangezien ik BV geef kan ik er niet helemaal over meepraten...maarre, kan je niet d e hoeveelheid voeding verdelen over 6 kleinere flesjes? Of aangevuld met meer water ofzo? Als je kindje nog niet toe is aan 5 voedingen, moet dit dan perse?

Als je op de dag er nog niet mee uitkomt dan lijkt het er op dat je kindje nog niet toe is aan minder flessen op een dag. Veel kinderen doen het so wie so beter op vaker op een dag een kleinere hoeveelheid eten, en zeker op deze leeftijd zijn 6 voedingen gewoon nog prima.
Er wordt vaak wel gezegd dat je over moet op 5 flessen, maar dat is echt niet verplicht of echt nodig hoor, kijk gewoon wat in jullie situatie het beste werkt. Het is ook helemaal niet erg als een fles de ene keer wat groter is als de andere keer, of als je kind een deel van een fles laat staan.

Hoihoi,

Wij zijn vorige week overgestapt van 6 naar 5 flesjes. Ze sliep toen wel al door tot 6.30/7.00uur.
Evy dronk voorheen 6 flesjes van 140 en die gingen helemaal op. Naar overleg met cb overgestapt. Ze woog toen 5125 en zou dus 5 flesjes van 170 mogen hebben. Dit wilde we dus langzaam aan opbouwen. Dinsdagmorgen dus met goede moed begonnen.
Maar Evy dacht daar dus anders over. Ze dronk haar eerste flesje opeens bijna niet meer. Na z'n 50-60cc had ze er opeens genoeg van en moesten we behoorlijk wat moeite doen om haar nog wat meer te laten drinken. Ik ben er helemaal voor om te kijken en luisteren naar de signalen van je kindje, maar 50cc drinken terwijl ze de dag ervoor nog 140cc dronk, vond ik toch wel erg weinig. Ik heb toen met mijn vriend afgesproken dat ze minimaal 100cc moest drinken.   Vooral ook omdat ze dit ook deed bij de laatste fles van 23.00uur. Dit lukte gelukkig na een dag of wat.
De overige 3 flessen dronk ze wel gewoon uit.

Nu, 1,5 week verder: drinkt ze van haar eerste en laatste flesje z'n 100-120cc en de overige 3 flessen drinkt ze nu 170cc. Ze drinkt dus eigenlijk nog steeds evenveel als toen ze 6 flessen kreeg.
Ik ben vanmorgen op het weeguurtje geweest op het cb en ze was op 11 dagen tijd 250gr bijgekomen. Voldoende dus.
Daar ze verder een heel tevreden meisje is, alert en vrolijk en voldoende slaapt, blijven we wel doorgaan met de 5 flesjes en proberen we gewoon beetje bij beetje wat meer te geven. Maar ook hier is Evy heel duidelijk in, daar luister ik dus ook naar. Anders komt het er toch weer uit.
Ze hebben dus vooral wat tijd nodig om aan al die wijzigingen te wennen. Gewoon rustig aan opbouwen en kijken naar de signalen van je kindje. En anders gewoon nog even doorgaan met 6 flesjes, en over een weekje of zo weer eens proberen.

Groetjes Iris mv Evy

HoiHoi,
Ons mannetje is 7weken oud en krijg 6x 140cc voeding.
Ook hij komt 's nachts nog 1x tussen 3 en 4.
Gisteren was ik even naar het weeguurtje geweest op buro, wij hebben een flinke vent van al 5kilo. Iedereen uit de buurt zegt dattie makkelijk zonder nachtvoeding kan, dat ik er onzeker van werd. Op het buro zeiden ze dat het onzin was, ieder kind geeft zelf aan wanneer ze dorst/honger hebben. Zodra hij 's nachts kom krijgtie zn fles, als tie dan 's morgens wakker word meestal rond 8uur gaatie in bad en weer een fles, de rest van de dag zitten we in een ritme, wakker, verschonen,voeden,spelen. Zo komtie aan precies 6voedingen op een dag, en de ene keer zit er 3uur tussen andere keer 4uur, hij geeft zelf aan wanneer die er aan toe is.
Joh kijk lekker na je kindje dan komt vast helemaal goed!!!
succes
groetjes

bedankt voor alle reacties.

Robin drinkt echter wel al zijn flesjes leeg dus hij krijgt nu 870 ml voeding over 6 flesjes
ik vraag me wel af of dit niet te veel is.
hij weet nu 4870 gram
of kan ik beter de 750 van de 5 fflesjes verdelen over 6 flessen??

Hi,

Mijn dochter is nu 11 weken en een aantal weken geleden zijn wij ook van 6 naar 5 voedingen gegaan. De eerste paar keren kwam ze gewoon nog rond 4.00 in de nacht en heb haar toen gewoon de fles gegeven (een extra fles). Na een paar dagen werd het later, toen werd ze wakker tussen 5.00-6.00 uur, wij hebben het toen geprobeerd met een speen wat te rekken en dat lukte. We hebben toen afgesproken dat als ze tussen 6.00 en 7.00 uur wakker zou worden we haar de fles zouden geven. (Normaal zou ze die om 7.00 uur krijgen) en zo stapje voor stapje rekken om de nacht door te komen. Nu krijgt ze de laatste voeding om 22.30 en doen we 2 schepjes johannesbroodpitmeel door haar voeding. Dit is eigenlijk tegen spugen en krampjes, maar heeft ook een verdikkende werking. Zo heeft iets meer 'bodem' tijdens de nacht. En nu haalt ze 7.00 uur 's ochtends. Verwacht niet dat je in 1 keer die nachtvoeding eraf krijgt, alles gaat stapjes voor stapjes en goed kijken naar je kind. Niet ieder kind is hetzelfde. Wat bij mij werkt hoeft niet bij jou te werken.

Veel succes ermee en ik kan me voorstellen dat je graag eens een nacht gewoon door wilt slapen.
Groetjes, Marije

Beste Sandy!

Ook wij zijn in het begin behoorlijk aan het zoeken geweest met de flessen. Ons mannetje had vaak en behoorlijk veel trek dus ook wij bezorgd of hij niet te veel binnen kreeg. We hebben toen nagevraagd bij het CB én bij de huisarts, zij geven beide aan geef je kindje als hij honger heeft en geef zoveel hij nodig wilt als je maar in de gaten houdt dat ze niet boven een liter voeding op een dag uitkomen. Ook als dat een dagje wel gebeurt is het geen probleem maar niet iedere dag.
Dat gaf ons een stuk rust in het geven van de voedingen. Anders ben je steeds aan het leuren met je kindje wat honger heeft maar wat je nog niet zou mogen voeden.... (dan is de borstvoeding lijkt me makkelijker, dan mogen ze altijd maar ja dat ging bij ons helaas niet.).

Misschien dat het een beetje rust geeft, dus niet meer dan een liter per dag (mag best een keertje gebeuren) en doorslapen gaat je kleine doen als hij zover is (wij zagen het ook somber in na 2,5 maand maar hij slaapt nu super).

Veel succes en vooral plezier met de voedingen (wij hebben er nu echt weer plezier in!)

Terug
Bovenaan