tips gevraagd.

hoi hoi,

Heeft iemand misschien een tip om de kids iets meer te laten kletsen. Ik praat ieder dag tegen ze als ze zeggen die dan zeg ik wat het is. Maar het schiet niet op. En misschien komt het wel doordat ze een 2ling zijn en dat ze dan meer een eigen taaltje hebben. Wie kan mij helpen om het praten te stimuleren.

Liefs,

Rachel
 
Hallo,

Mijn zoon van net 2 praat erg veel , dus heb daar geen "problemen" mee.
Maar wat soms wel kan helpen is als ze iets aanwijzen om het dan niet meteen te pakken maar dat ze het eerst zelf moeten zeggen, soms vinden ze het ook wel "makkeleijk"dat ze alleen maar hoeven te wijzen.
Verder niet te veel zorgen maken ze gaan vanzelf meer praten.

groeten mira
 
hoi

mijn dochtertje van 14 maanden klets de oren van mijn kop maar dan wel veel baytaal en het grappige is wanneer je het dan niet begrijpt wat ze zegt kijkt ze je echt zo aan van snap je het niet mama.maar wat ik doe als ze naar iets wijst zeg ik wat het is of   als ze de hond aait of mee kroelt het er gewoon bij zeggen :zo van a lekker kroelen of aai hondje en ze gaat nu steeds meer dingen na zeggen,als je vaak de zelfde woordjes gebruikt gaan ze op een gegeven moment wel praten hoor,komt van eigens   de 1 is snel en de ander niet,bv mijn nichtje toen 1,5 zong als sint liedjes mee terwijl haar broertje van 3 niet duidelijk kon praten.

weet niet hoe oud uw tweeling is.
 
Terug
Bovenaan