tips gevraagd!!!

Hallo meiden,

Sinds 2 wk krijgt mike nog maar 4 flessen per dag en dat gaat op zich heel goed.
Het probleem zit in het volgende:

Zo'n 3 wk geleden is mike heel ziek geweest, gelukkig gaat het nu weer goed. Alleen nu is het met de nachtrust weer wat minder. Hij kan in principe doorslapen, maar we moeten er wel ong een keer of 6 per nacht uit om hem zn speen te geven. En dit is niet echt meer leuk voor ons. Hij heeft dit voor het ziek zijn nooit gedaan en toen hij ziek was vonden we het niet erg om er steeds uit te gaan aangezien we ook er uit moesten omdat hij spuugde en aan de diaree was.
We hebben het nu zo geregeld dat steeds een van ons de taak op zich neemt om er dan voor die nacht uit te gaan zodra mike van zich laat horen. Maar we zijn allebei nu oververmoeid, man werkt, ik dan wel niet maar toch. We slapen er niet beter op aangezien een van ons om het uur   of anderhalf uur er uit moet omdat mike wakker begint te worden en dan gaat huilen. Zodra hij zn speen heeft slaapt ie gelijk weer verder.

Nu we dus op die 4 flessen zitten is het er niet beter op geworden. Het is niet zo dat hij die 5e fles mist want die gaven we altijd rond 22.30 of 23.00 uur. En dan kregen we het er met moeite in.

Heeft iemand tips hoe we dit probleem kunnen oplossen? Zodat wel allemaal weer eens een hele nacht door kunnen halen?
Mike slaapt zelfs nu meer overdag en dat was voorheen veel minder.

Alvast bedankt!!

gr. babbelaartje

Heb je al geprobeerd om hem te laten huilen? Ik weet dat het heel moeilijk is, maar het werkt vaak wel. Tijs heeft ook een tijd geleden gehad dat hij 's nachts een aantal keer wakker werd. De eerste keer dat ik hem hoorde ging ik altijd even kijken of er niets aan de hand was, maar daarna liet ik hem dan huilen. Met gekromde tenen lag ik dan in bed naar de wekker te kijken. Als hij na een kwartier nog lag te huilen ging ik weer naar hem toe. Maar meestal sliep hij alweer binnen het kwartier. Na een paar nachten aanmodderen was het voorbij en sindsdien slaapt hij weer lekker de hele nacht door.

Sterkte en succes ermee!

Groetjes,
mama van Tijs

Hoi,

Kay heeft ook even zo'n periode gehad en wat ik deed als hij niet meer in slaap wilde vallen of steeds om zijn speen bleef zeuren is het volgende;

Een klein pap-flesje maken van 60 cc ( 60 cc water + 2 schepjes nutrilon + 1 schepje rijstebloem) en dit met de kleinste speen geven. Klein gewoon in bed laten liggen, gedimpt licht, hoofdje beetje optillen en zo de fles geven. Door het kleine gaatje moet de kleine natuurlijk héél hard werken en worden ze super moe. Als het flesje op is gewoon de kleine weer zachtjes achterover neerleggen, dikke kus op voorhoofdje, en ik garandeer je dat de kleine lekker verder slaapt. Kay doet zijn ogen al dicht tijdens het drinken en valt dan als een blok in slaap.

Omdat je hem niet uit bed haalt maak je hem niet onnodig meer wakker en van 60 cc hoeven ze echt niet te boeren (Kay in ieder geval niet).
Doe dit ook alleen maar in "noodgevallen" anders gaat de kleine zich aan dit ienimini extra flesje wennen.

Bij ons werkt dit écht super. Eerder was het bij ons ook een spenenmarathon!
Vergeet niet dat ze rond de 21 weken ontzettend veel indrukken opdoen en snachts nog wel eens onrustig kunnen slapen. Als ze dan "wakker" worden is een klein flesje soms een grote troost. Wij lusten immers ook graag een glas water als we s'nachts niet goed kunnen slapen.

Wij passen dit nu nog wel eens toe als hij niet te troosten is s'nachts of niet meer in slaap kan vallen, al is dit nog maar sporadisch.

Succes en laat even weten of het werkt (als je het gaat toepassen).

Esmé mv Kay (23,5 week)

Meiden bedankt voor de tips!

Laten huilen vind ik zo moeilijk, omdat hij eigenlijk niet wakker is als hij begint...we zijn er steeds op tijd bij door  die speen weer in zn mond te stoppen. Wil juist niet dat ie echt wakker gaat worden. Misschien toch maar doen?

Ik ga dan dat laten huilen eerst maar eens proberen en dan pas dat flesje geven.

Als er verbetering in zit ..of niet dan laat ik zeker nog van me horen!!!

Terug
Bovenaan