tips gevraagd......................

IK heb sinds vanmorgen een stijve nek en het wordt alleen maar erger (inmiddels voelen mijn schouders ook al stijf). Ik kan alleen maar vooruit en naar links kijken.

Ik heb al een sjaal om en al tijgerbalsum gesmeerd maar het helpt niet, iemand een tip hoe ik zo snel mogelijk van die stijve nek af kom. Moet namelijk morgen werken

Liefs sandra

Ik zou zeggen, een paracetamol, een hele hete douche, een warme kruik (of zo'n gel-geval), enne.....vanacht tijdens het slapen je nek bedekken zodat je niet zonder deken ligt....hopelijk is het dan morgen over.

Verder weet ik echt niks, maar heel veel sterkte, het is errrrrg vervelend...
Liefs Annet

Warme gelpakking erop, zo eentje die je in de magnetron kunt opwarmen en dan evt nog rekoefeningen doen, rekken is een vorm van ontspanning. Die pakking kan je een aantal keren erop doen, als hij afgekoeld is, weer in de magnetron. Tussendoor dan die rekkingsoefeningen.
Waardoor komt de stijve nek?
Succes ermee!
Fysio Marloes

ik zou het niet weten hoe ik aan de stijve nek kom, naar mijn idee heb ik er geen tocht op gehad. Ik werd er vanacht wakker van en het wordt alleen maar erger.

Alvast bedankt voor de tips
Liefs sandra

hoi,

Balen is dat he zo'n stijve nek. Ik had het van de week ook. Wat ik heb gedaan is het bad lekker vol laten lopen kinderen in bed natuurlijk en ff ontspannen en daarna ingesmeerd. En kijk je mannetje ff lief aan of hij je wilt insmeren en gelijk een massage wil geven;)
Succes en beterschap  met het nekkie

liefs kim

hier ook iemand die regelmatig last heeft van haar nek, schouder en rugspieren..

Mijn tip:

Neem een wamre douche, haal vervolgens je man een kop koffie, wat lekkers er bij en eenmaal geserveerd ga je voor hem op de grond zitten tussen zijn benen met de rug naar hem toe. Hoofd onspannen naar voren laten hangen en met je vinger richting je nek wijzen..

Geloof dat manlief de hint dan wel begrijp dan haha..
Meestal als je ehm daarvoor even hebt gepaait met wat lekkers dan kan hij dat toch niet wijgeren?

Het doet wel even pijn, maar soms is pijn fijn haha.. Snel genoeg zul je er veel verlichting van krijgen.

na masseren warme sjaal om, géén balsem (ivm het masseren er voor) en zo lekker je bedje in..

Sterkte!

Esmé mv kay

Hier nog een ervaringsdeskundige... naast de tips van Esmé helpt het ook om te blijven bewegen!!! Zwaaien, draaien en strekken met je armen en rustig je hoofd opzij laten hangen, zonder kracht te zetten. Zodra ik stop met bewegen dan wordt het nog erger. Je spieren in je rug (tussen je schouderbladen) sterker maken door met een elastiek oefeningen te doen... afin, sterkte!!!

Ik heb ooit eens gehoord dat je er juist GEEN tijgerbalsem oid op moet smeren. Als je dit er op smeert voelt het welliswaar lekker warm aan de oppervlakte, dus je huid, maar dit spul ontrekt juist de warmte aan je spieren en DAAR is de warmte juist nodig om te herstellen. Ik vond het wel logisch klinken omdat het spul ook niet warm is als het nog in het potje zit, de warmte moet dus ergens vandaan komen.

Gewoon een warme sjaal of coltruitje werkt in ieder geval.

Beterschap!
Ellen mv Julian

Terug
Bovenaan