Tips gevraagd!

A

Anoniem

Guest
Kan niet wachten tot ik meer kan ondernemen met mijn zoontje van dertien maanden!
Kom steeds in de verleiding om voorlees boeken en leuke cd's te kopen maar doe het uiteindelijk maar niet omdat hij er dan achteraf toch te klein voor is.
Heb een cd met kinderliedjes van Karin Bloemen maar vind niet dat ze het leuk doet!
Iemand nog tips voor leuke cdtjes of boeken of dvdtjes?
Die van woezel en pip ga ik zeker bekijken, vandaar dat ik dacht, misschien zijn er nog meer tips?

Of moet ik gewoon geduld hebben tot Jur ouder is?!

Nijntje doet het altijd goed. Ik vond (vind) er zelf weinig aan, maar mijn dochter was er al helemaal stapel op en Finn lijkt het ook erg leuk te vinden.

Je kindje is nooit te jong voor boekjes voorlezen. Boekjes met leuke plaatjes en dan aanwijzen en benoemen wat je ziet is goed voor z'n taalontwikkeling.

Op dit moment is m'n dochter helemaal wild van Jump muziek (vreeeselijk!) en Finn wipt er ook lekker op mee. We hebben nog een ceedeetje met van die oude kinderliedjes en dat vond m'n dochter altijd heel leuk. Geen idee hoe ik er aan kom.

Veel lees en luister plezier!

Tessie

Wieteke is ook helemaal gek op een cd met kinderliedjes ('Liedjes met een hoepeltje erom' en 'Het grote liedjesboek'), ze gaat dan altijd lekker mee dansen. Ze 'vraagt' ook vaak om de muziek!
Verder heb ik net deze week het boekje 'Gonnie en Gijsje' gekocht (boekenweek....) en Wieteke vind het helemaal leuk. Ze geeft momenteel alles wat klein is (kinderen, knuffels, dieren) kusjes en dus ook Gonnie en Gijsje uit het boekje. Erg schattig gezicht. En ze vertelt er zelf ook hele verhalen bij.

Groetjes,
Geeske & Wieteke.

Prentenboeken met plaatjes van dieren op de boerderij doen het hier goed en waar ze echt éindeloos mee in de weer kan zijn: boekjes met flapjes.... Vind ze telkens weer helemaal het einde als er iets achter zit haha.

En muziek: alles is goed...... Wij hebben zelfs nog een cd met van die verschrikkelijke kinderstemmetjes erop die maar doorzanikken over witte en zwarte zwanen en hoedjes van papier en alle eendjes in het water etcetcetc, maar Sophie vind ze prachtig. En dus staan ze geregeld op, dat snap ja. Ik heb 'm gekocht voor een euro of twee bij het kruidvat. Daar vond ik ook een cd met liedjes van Annie M.G. Schmidt (maar die vind ikzelf vooral leuk) en een cd van beertje pippeloentje en andere berenliedjes: ook geweldig.

Maar voor échte luistercd's met verhaaltjes zijn ze inderdaad nog te klein.

Groetjes
Susan

Hier zijn de cd's van VOF de kunst helemaal hot, vooral met de liedjes uit sesamstraat.
Qua boeken is hij meer van het steeds heen en weer bladeren en open, dicht dan echt lezen. Wel plaatjes aanwijzen en bij een aantal dieren maakt hij dan t geluid

Terug
Bovenaan