Tips gevraagd

Hallo,

Zoals ik laatst al schreef wil ik Jamie weg hebben bij de gastouder. Nu heb ik dit gelukkig al vereld en het werd ook nog goed begrepen gelukkig.

Maar nu ga ik dus bij een paar kdv kijken. Hebben jullie misschien nog tips waar ik op kan letten en wat ik niet moet vergeten te vragen. Mijn hoofd is af en toe net een zeef.

Gr. Natasja mv Jamie

Ik heb zelf geen ervaring met een kdv.

Maar ik denk dat je gewoon erg op je 1e gevoel en 1e indrukken af moet gaan. Als die allemaal positief zijn, lijkt het me dat je niet snel een verkeerde keuze maakt.
En je kunt vragen welke methodes ze hanteren, hoe hun visie op opvoeden is.
Verder kun je kijken of er voldoende personeel rondloopt, die ook idd gediplomeerd zijn.
En hoe de groepen zijn ingedeeld, op leeftijd, of alle leeftijden door elkaar.
En hoeveel kindjes er in een groep zitten. Verder lijkt het me handig om te weten of ze een wachtlijst hebben.

Maar goed, dit zijn dus dingen die ik zou vragen, maar heb er dus geen ervaring mee.

Succes. Liefs Annemarie

Wat goed dat je het gelijk verteld hebt! Kan me best voorstellen dat dit lastig is...

Lucas gaat naar de creche en vindt het er heel erg leuk. Lekker spelen met andere kindjes en het is er heel erg gezellig.

Ik vind het belangrijk dat er toch een rustpunt is in de groep. Misschien een box of een apart hoekje. Lucas ging met 13 maanden over naar de dreumesgroep. Die kindjes zijn al groter en mondiger en banen overal over en doorheen. Lucas is een jongetje dat thuis even rustig in een hoekje of in de box, een boekje gaat lezen of een puzze maken. Dit is misschien dan even 10 minuten en speelt dan weer verder. Op de creche mis ik dat een beetje en ze zijn natuurlijk echt nog klein.

Ook heb ik duidelijke afspraken gemaakt met de leidsters wat betreft de opvoeding.

Misschien kun je vragen of jij een ochtendje of een middag mee mag lopen, dan kun je op je gemak eens kijken hoe het er aan toe gaat. En het is vast een gezellige boek.