Tips gevraagd

Hallo,

sinds lange tijd schrijf ik hier weer een stukje, ik lees wel af en toe mee, maar ik heb nu tips nodig.
Tijn is ondertussen 18,5 maand oud, heeft een maand terug een zusje gekregen (Bente) en ontdekt met de dag meer zijn eigen willetje.
Op zich niks mis mee, maar nu heeft hij bedacht dat hij, om zijn zin te krijgen, heel hard moet gillen, noem het maar gerust krijsen. Nu krijgt hij dan alsnog zijn zin niet, maar het is wel heel irritant. Als hij na herhaaldelijk (2x)  toespreken blijft gillen, zetten we hem op de gang. Als we dat doen, lacht hij ons gewoon in het gezicht uit!!
Ook heeft hij bedacht dat hij niet meer wil eten en dan vooral 's avonds niet meer. Nu kan hij het hebben en maken we er geen drama van, maar goed het is en blijft wel vervelend.
Als we gaan eten en hij wil niet, dan halen we zijn bord weg als wij uitgegeten zijn, dan gaan we yoghurt eten en mag hij yoghurt eten, wil hij niet prima, maar hij moet wel blijven zitten totdat wij klaar zijn.
Verder is hij erg lief voor zijn zusje en als ik met Bente bezig ben, dan gaat hij juist heel lief spelen, dus volgens mij is dat het probleem niet zo, wie heeft er verder tips om het gillen tegen te gaan??

Groetjes Danielle (mv Tijn 26.09)

Hoi Danielle,

Allereerst gefeliciteerd met de geboorte van Bente!
Ik denk ook niet dat het gedrag van Tijn te maken heeft met haar komst. Ook hier is het tegenwoordig gillen en krijsen om zijn zin te krijgen en ook het eten gaat niet meer zoals het een paar maand geleden ging. Schijnt allemaal heel normaal te zijn, maar leuk is anders. Maar...het gaat weer over! Niet te veel aandacht aan schenken, maar dat doen jullie ook al niet. Wat eten betreft, wij pakken het ook zo aan en soms gaat het goed, en soms niet.

Vergeet niet te genieten van de kleinste, en ook van je oudste natuurlijk!

Ellen mv Julian

Nog gefeliciteerd met je jongste spruit! Ik denk ook dat het gedrag van je oudste met de leeftijd te maken heeft, lekker de aandacht op zich proberen te vestigen door ondeugend te doen en ontdekken dat je ook nee kan zeggen bijvoorbeeld tegen het eten..evengoed wel eens lastig. Consequent blijven is volgens mij het enige wat je kan doen.
Groetjes Laura mv Thom

Terug
Bovenaan