Tips gevraagd???

Jamie is voor de verandering weer eens verkouden, maar nu zijn zijn oogjes ook elke keer vies. Het zit helemaal vast aan zijn lange wimpers. Heeft iemand tips om dit schoon te maken?? Ik maak het nu schoon met afgekoeld gekookt water, maar het zit er zo vast op dat het bijna niet los te krijgen is. Met als gevolg een krijsend kind. En dat is fijn met barstende koppijn!!

Gr. Natasja mv Jamie

Als het zo aangekoekt is dat je het er niet af kan krijgen kan je er eers ook proberen een tijdje een washandje tegen aan te leggen, zit hij niet zo lang stil of vindt hij het niet leuk kan je hem altijd even in bad doen, of onder de douche. Dan weekt het vanzelf wel los.

Verder het schoonmaken. Ik heb er helaas heel veel ervaring mee, gezamenlijk advies van kinderarts, cb en huisarts:

Gekookt water hoeft niet, je mag gewoon kraanwater gebruiken, als je het maar heel even laat doorlopen (kinderarts).

Gebruik een watje en strijk van buiten van het oog naar binnen, dus naar de neus toe.

Masseer met je duim of een vinger de traanbuis (langs de neus naar boven) daar zit de bacterie namelijk in.

Gebruik voor elke strijk je je met het watje doet een schoonstukje. Ik gebruikte altijd wattenschijfjes kan je makkelijk vouwen.

Als het beide ogen is gebruik voor elk oog een schoon watje.

Was je handen goed na het schoonmaken want het is overdraagbaar.

Succes

Hallo, dat had mijn zoon een paar weken geleden ook ineens, ik schrok er gewoon van, van die donkergroene keiharde klodders. Heb ook met gekookt afgekoeld water gedaan, ook een hoop moppers terug gekregen! Toch doorgezet en na een dag of vier was het over. Ik heb ook neusdruppels viermaal daags gegeven.   Volgens mij zit er dan een traanbuisje verstopt. Heb trouwens ook een warm badje met eucalyptus badschuim gemaakt in een afgesloten badkamer zodat er lekker veel stoom ontstaat.

succes ermee!

Evi had het ook, uiteindelijk ging het hele gebied rond haar oog ook opzwellen van slijm/vocht wat daar zat dus (leek net een kleine bokser).
Toen naar dok geweest die zei dat het ontstoken was, kreeg spul mee voor in oog en het was de volgende ochtend gelijk minder.
Dus mocht het nou te lang aanhouden, zou ik er toch even naar laten kijken.
Groet
Daan

Terug
Bovenaan