Tips gevraagd!

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Misschien heeft iemand wat goede tips voor ons.

Ons zoontje van bijna 8 maanden kan nog niet zitten. Ondertussen is hij wel 10 kilo.
Het probleem is het badderen:

Babybadje is hij te groot voor
Badsteun voor baby's past hij niet meer in
Badzitje kan hij niet inzitten. (hij valt echt om)

Nu zag ik net wel een foto van een kindje in bad, en dan in een tummytub. Moet een kindje daar al stevig voor kunnen zitten? En tot welke leeftijd is zo een tummytub handig?

Groetjes,
Eveline

Daan (bijna 9 maanden) gaat ook nog steeds in de tummytub. Dit vooral omdat het nog steeds praktischer is als de kinderen samen in bad gaan. Daan in de tub in bad en Maik zo in bad.
Hoe lang een kindje in de tummytub past weet ik ook niet.

Bij de oudste hebben we planken over ons bad gelegd en daar het babybadje opgezet en hem dan laten zitten in het babybadje terwijl we hem vasthielden.
Kunnen ze toch lekker spetteren, je hele kamertje wordt niet nat en ze zitten in een badje op redelijke hoogte.

Liefs Saskia

Ik weet niet of je er wat aan hebt.
Maar mijn zusje heeft ook geen bad. Toen haar kleine te groot werd voor het badje heeft ze  een cementkuip gekocht waar  haar dochter  in kon.
Ze kon toen al wel zitten enn was dus als alternatief voor een bad. Maar misschoen een idee.
En daar kunnen ze een paar jaar in spetteren en is evt zomers ook buiten te gebruiken
Zo een kuip kost iets van 6 euro.

Hoi Eveline,

Bas kan ook nog niet alleen zitten en in het babybadje is geen succes. Ik kom dan handen te kort en kan daarna alles dweilen, want meneertje maakt er een groot waterballet van. Hij zit wel heel graag in de tummytub. Ik heb een klein stukje antislipmatje onderin gelegd. Natuurlijk moet ik er wel bij blijven, maat hij kan eigenlijk geen kant op. Heerlijk vindt hij dat.

Het plezier straalt er toch vanaf?!?

Ik zit de TummyTub trouwens wel in het babybadje. Het badje zet ik dan in de douchecel, want ook op deze manier spat meneer behoorlijk.

Groetjes, Karin

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik even op zoek ga naar een tummy tub.  

Groetjes,
Eveline

Hoi Eveline,
Mijn zoon is ook de 10 kilo gepasseerd maar past met geen mogelijkheid meer in de tummytub! Hij vond het altijd heerlijk dat wel...
Ik weet niet of er ook een groter model bestaat, maar in de standaard Tummy zou hij nu helemaal klem zitten.
In een babybadje past hij verder prima. Het is misschien een beetje een waterballet, maar van te voren handdoeken op de grond en alles wat je nodig hebt in de buurt zetten en dan lukt het wel!
Succes!
Groetjes,
Laura

Hoi,

waarom neem je je kleintje niet gewoon mee onder de douche? Van te voren inzepen op de commode en lekker tegen je aan. Als je alleen bent kan je eventueel de maxicosi of wipper in de douche zetten dat je daar je kindje even inlegt in een badcape en zelf een badjas aanschiet voordat je hem gaat afdrogen. Werkt hier prima.

groetjes van Marloes

Hoi Eveline,

Ik zie dat je op zoek gaat naar een TummyTub. Wij hebben inderdaad zo'n breed model (iemand anders zei het al). Bas is ruim 9,5 kilo en hij heeft nog de ruimte. Dus als je er dan toch één zoekt, zoek dan zo'n brede....

Succes,
Karin

Terug
Bovenaan