tips gevraagd

A

Anoniem

Guest
ik heb sinds vorige week een oppas meisje van 3,5. een heel lief ding alleen ze kan heel slecht spelen. de hele tijd tegen mij aan kletsen en klieren op de grond maar spelen ho maar. nu wil ik jullie vragen om tips....wat is leuk speelgoed voor een meisje van 3,5??? en hoe kan ik haar leren dat ze alleen moet gaan spelen en niet telkens tegen mij moet aan zeuren en achter mij aan moet lopen maar dat ze soms alleen moet kunnen vermaken?? ik weet dat ze thuis ook slecht alleen kan spelen dus het ligt niet alleen maar aan het feit dat ze net hier is komen spelen.
graag hoor ik jullie reacties/tips....in de hoop dat ik het voor haar leuker kan maken en ook voor mij

groetjes sibje

Hoi

Wat vervelend dat ze slecht speelt, komt me alleen wel erg bekend voor..

Leuk speelgoed vind ik

- duplo

- knutselspeelgoed

- kralen rijgen e.d.

- Een serviesje

- baby pop + buggy

- Lekker buiten op een fietsje

Misschien eerst samen wat doen, bijvoorbeeld een kwartier en dan haar zelf laten spelen. Je kan bijv. afspreken dat ze even alleen gaat spelen tot de kookwekker afgaat. Hou het niet te lang. Bouw het eerst op. Van 10 min tot een half uurtje. Kan echt werken hoor. Als je het consequent aanpakt.

Succes

Liefs Kirsten

Hoi Sibje,

Vervelend hoor, als zo'n kindje heel de dag aan je hangt, ook erg vermoeiend.....
Wat ik zou doen is bijv. beginnen met een samen een puzzeltje maken. Dan kun je haar daarna 'uitdagen'   door te zeggen: " Zo en kun je die nu ook zelf maken? Laat maar eens zien hoe knap je bent. Dan ga ik even in de keuken afwassen en als je klaar bent, dan roep maar"
Als jij dan iets anders gaat doen, kun je ondertussen naar haar roepen en vragen hoe het ermee staat. Zo houdt je toch een beetje contact en prijs haar de hemel in als ze zelf aan de slag gaat.
Zodra dit goed gaat, kun je het spelen uitbreiden.
Ik heb het zelf spelen bij Sven al vanaf kleins af aan gedaan en nu gaat dat heel goed. Toch houd ik wel contact met hem want hij mag ook best geprezen worden als hij lief aan het spelen is en niet heel de tijd vermaand als het even niet gaat.
Ik moet Sven ook wel vaak even 'op gang brengen' dus misschien heeft dat meisje dat ook wel nodig.
Bouw het langzaam op en vooral PRIJZEN als het goed gaat! Heeeeel belangrijk....

Succes!

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

He wat vervelend, Ik heb voor mijn dochtertje een speelgoedkist staan, daarin staan weer dozen, met van alles en nog wat, in de ene doos zitten blokken, in de andere poppen, en weer een andere allemaal frutsels. Ik laat er altijd uit een kiezen, (ze zijn doorzichtig) en ze kan er dan heerlijk mee zoet zijn. Nou is 1 en 3,5 natuurlijk een groot leeftijdsverschil, maar misschien kan je er andere dingen in doen, zoals klei, verf, keukenspulletjes enz.
Het is dan haar eigen keuze, het blijft overzichtelijk dus geen vloer of tafel vol, en vooral complimentjes geven of eerst even mee spelen, en laten zien wat je er allemaal mee kan. Hopenlijk is het dan wat aantrekkelijker voor haar.
In mijn baan werk ik geregeld met speltherapeutes dus als je nog vragen heb....
groetjes en succes!

het speelgoed wat julie zeggen heb ik wel...ik ga binnenkort naar de speel o theek om lid te worden en dan kan ik daar speelgoed lenen.
verder probeer ik als vera in bed ligt tijd voor het oppas meisje te maken. samen spelen of samen kleuren of lezen of knutselen....in ieder geval momenten met zn tweeen pakken. het ging gisteren vrij goed. als ik zeg dat ze alleen moet spelen houd ze dat steeds langer vol...we geven het de tijd en het komt vast goed.in ieder geval bedankt vor de tips

liefs sibje

Terug
Bovenaan