tips gevraagd..

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Nu ik zwanger ben heb ik weer een ongelooflijk vol gevoel in mijn maag (beetje opgeblazen) en ook weer last om naar de wc te gaan.

Omdat er nu zoveel zwangeren  in ons midden zijn heeft er iemand van jullie een de gouden tip???

Drink venkelthee (maar niet teveel) en ben vandaag begonnen met ontbijt muesli met yoghurt.

Alvast bedankt meiden, want ik heb er echt veel last van!!

gr. Ilone

De tip: Zemelen kopen en in je yoghurt doen (nooit enkel zemelen eten, dat klontert samen in je maag en ben je helemaal ver van huis)

Verder veel volkorenbrood, fruit en groente eten. Qua vezels kan je beter volkorenbrood eten dan muesli.

Hoi Ilone,

Altijd een beetje een ongemakkelijk onderwerp, maar ik kon tijdens mijn zwangerschappen ook maar moeilijk mijn ontlasting kwijt. Het enige wat bij mij hielp was Lactulose stroop. Het is een natuurlijk produkt en het mag ook in je zwangerschap gebruikt worden. Je koopt het bij de apotheek (vraag even na voor de zekerheid of het nog steeds mag tijdens je zwangerschap). Begin met een lage dosis en kijk of je op moet hogen eventueel. Ook een glas lauw water op nuchtere maag wi wel eens helpen of Roosvice Laxo.

Succes.
Karin

Ik heb ook een tip voor je:

Koop een zak tutti frutti (ligt bij de rozijntjes) doe het is een schaal of bakje, doe er een laag water in met kaneel (voor een extra smaakje) en laat t wellen.. Je kan t natuurlijk ook gedroogd eten. En dan af en toe er wat van eten.. of als toetje of door de yoghurt...

Er staat hier ook een bakje in de koelkast, mijn stoelgang mag soms ook wel iets geholpen worden, maar ook omdat ik het lekker vind, en het iets verantwoorder snoepen is...

Ik hoop dat je t lust en dat je er duswat aan hebt! (je hebt ook andere recepten om t in te laten wellen hoor, f googlen?)

Evelien

Terug
Bovenaan