Tips gevraagd

Hallo mama's,

Ik ben een augustus (26) mama.
Ik was benieuwd hoe het bij jullie gaat met de slaapjes overdag.
Mijn dochter doet nog drie slaapjes van anderhalf tot twee uur overdag (8.30-10.30; 12.30-14.30 en van 16.00/16.30-18.30).
Alleen het laatste slaapje is vaak een drama. Het lukt ons niet om haar dan te laten slapen. Ze raakt vrijwel gelijk overstuur, en is alleen rustig te krijgen in een wipstoeltje met een speen of als we haar dragen. Dit terwijl ze duidelijk heel moe is.
We wachten dan tot het tijd is voor haar voeding van rond 19.00 en leggen haar daarna in bed. Meestal is ze dan wel zo moe dat ze haar flesje niet wil opdrinken.
Hebben jullie misschien tips van hoe jullie het doen met dat laatste slaapje? En hoeveel slaapjes en van hoe lang hebben jullie kinderen overdag?
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Hoi Annet!

Vervelend he als ze niet willen terwijl ze wel moe zijn. Krijgt ze nog geen hapjes? Misschien helpt t als je haar als ze een fruit/groente hapje heeft gehad dat ze dan wel lekker gaat slapen.Dan heeft ze een beetje eten in haar buik. Dat helpt bij Boaz(mijn zoontje) nog wel is. Boaz slaapt ong. een uurtje per slaapje. Hij slaapt echt niet veel en soms laat ik em ook gewoon even liggen ookal slaapt hij niet dan rust hij toch uit. Ik geef borstvoeding dus soms laat ik em even drinken zodat hij in slaap valt dat helpt ook wel.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt?

Groetjes Stefanie

Slapen pffff heb geloof ik alle sites al geleze op internet. Bryan slaapt korte slaapjes overdag en je ziet dat hij moe is maar hij wil niet slapen of is na 20 min weerwakker.
Ook de nacht komt hij nog om de 3 uur.
De avond gaat goed om 19 uur lekker in bad daarna bv en slapen zonder problemen.
23 uur wakker maken om te eten helpt niet echt want 3 uur later komt hij alsnog.
We gaan straks probereb niet meer op onze kamer te laten slapen dan ruikt hij me niet en misschien helpt dat nog.
Overdag dutjes doen helpt in de nacht door te slapen tja dan moet dat wel lukken.
Een schema een ritme pfff ik vind het echt heel lastig.

Je leest ook dat het beter is, wakker worden verschonen spelen alleen spelen en slapen... tja Bryan slaapt het best na de voeding. Dus wakker worden spelen alleen spelen eten en naar bedje...

Merk bij mezelf dat ik er soms ontzettend onzeker van wordt gek genoeg.
Misschien ook wel omdat je het goed wil doen en ik het voor de oppas vriendin en mijn ouders lastig dat hij amper wil slapen.

Hallo,

Ik heb precies het zelfde probleem als jij. Ik vind het ook best wel moielijk. Ik ben in de avaond vanaf 19.00 tot 22.00 bezig om haar in bed te krijgen. Ik moet haar ook in slaap wiegen. Ik heb ook nog steeds geen ritme. Ovedag slaapt ze ook heel kort en in de avond is ze zo moe en toch wilt ze niet slapen. Ik ben ook veel aan het lezen maar het lukt gewoon niet. CB die vertelt me dt ik haar gewoon moet laten huilen maar dat kan ik nmiet aanhoren.

Mijn jongste is van 31/7 en is nu ruim 4 mnd oud. Hij slaapt ook s'nachts nog niet door. Ik moet er zeker 1 keer uit om hem zijn speen te geven en de knuffel die ik dan bij mij draag.

Overdag gaat het redelijk goed. De ene dag natuurlijk beter dan de andere. Ook krijgt hij nog een fles om 22.30. Hij slaapt dan en ik haal hem uit en zonder te verschonen drinkt hij dan de fles op. Tis een vreetzak en ik ben ook al begonnen met vast voedsel.

Mijn oudste sliep met 8 wkn door en had rond deze leeftijd al geen late fles meer.

Wat ik wil zeggen is dat alle kindjes anders zijn. Jij kent je kleine het beste op alle regels zijn uitzonderingen. Ik kan je wel vertellen dat er meer uitzonderingen zijn dan standaard kindjes.

Ik begrijp dat het laatste slaapje moeilijk is. Volgens mij is 1 1/2 tot 2 uur slapen normaal. Hier ook zo'n twee uurtjes. Soms wat minder soms wat meer. Het slaapje van 15-19 was hier ook lastig. Nu gaat het wat beter. Ik moet echt oppassen dat ik hem niet te vroeg in bed leg. De eerste tekenen zijn hier iets te vroeg. Ik wacht tot hij stil blijft liggen en eigenlijk al aan het wegdommelen is. Dan pak ik hem op en breng hem naar bed. Ik heb nog steeds vaak een knuffel bij mij die hem dan geef samen met een speen. Hij vindt het erg prettig om zijn snuitje in de knuffel te drukken.

Onzeker zijn we allemaal. Door mijn tweede ben ik een stuk makkelijker, maar ook hier slaat de onzekerheid nog regelmatig toe. Ik geef me er vaak maar aan over dan heb je er het minste last van.

Niet laten vouwen hoor renaatje je hoort dat sommige osteopaten dat ook doen.

ik heb met Amy bij Manueel gelopen sindsdien slaapt ze overdag slaapjes van 1,5 2 uur.....

savonds en snachts slaapt ze gelukkig super altijd gedaan maar sinds manueel wel zonder bakerzak.

Terug
Bovenaan