Tips gevraagd!

Hoi dames,

Hebben jullie tips voor als je kindje zichzelf boven het dekentje duwt?

Lars ligt namelijk midden in de nacht al vaak boven de dekens en nu met die kou vind ik dat geen prettig idee. Nu kan ik hem gelukkig gewoon terwijl hij slaapt terug leggen maar als ik niet wakker word 's nachts dan ligt hij de hele nacht zonder dekentje.
Ik heb een slaapzakje (60) gekocht maar die is nog te groot, kleiner kan ik niet vinden...
Verwarming aan doe ik liever niet want de lucht is al zo droog en ik heb begrepen dat dit ook niet echt goed is voor een kindje.

Alvast bedankt!

Groetjes Kim

Hey Kim,

Lekker woelwatertje is Lars dus al! Volgens mij hebben ze bij de Hema ook slaapzakken maat 50-62...maar weet het niet meer zeker.
Misschien is dat een idee?
En de slaapzak van Prenatal maat 60 valt ook erg klein...
Hoe lang en zwaar is Lars nu?
Bodhi mag vanmiddag op de weegschaal bij het CB...
Maar die slaapt heel rustig nog...

Anders zou ik ook geen tips hebben...
Wij hebben de kachel met echt koude nachten wel een beetje aan...weet jij waarom dat niet goed zou zijn?

Enne bedankt voor je reactie op mijn berichtje! Ja de foto's heb ik zelf gemaakt en ben er erg blij mee!
Wij hebben nu twee canvasfoto's in zwart wit hangen van Naomi en Quinten en wil er zo graag snel eentje van Bodhi bij. Zondag komt daarom een fotograaf foto's maken. Leuk!! Want wil er graag ook eentje van ons vijf.

Fijne dag weer vandaag!

Liefs Brigitte

Ik heb ook zo'n mannetje dat zijn hele bed door gaat. Eerst moesten we inbakeren, maar sinds 3 dagen geleden leggen we hem in een nestje. We hebben het voedingskussen in een ovaal met daar een aankleedkussenhoes omheen, aan de kant waar de 2 uiteinden van het voedingskussen bij elkaar komen heb ik een elastiekje om de hoes gedaan om hem zo strakker of losser te kunnen doen. Hij slaapt dus al 3 dagen als een roosje ;-)

Liefs,
Marieke (november mama)

Bedankt voor jullie reacties!

Zal eens bij de hema en wibra gaan kijken.

@ Brigitte, ik heb het slaapzakje van de Prenatal maar die is nog een beetje te groot. Lars was 3 januari 55 cm, weet niet hoe groot hij nu is.
Wat betreft de verwarming, het mag in ieder geval niet te warm worden, maar volgens mij heeft het ook met zuurstof te maken.. Kraamzorg raadde het in ieder geval af, kon dan beter kruikjes in zijn bedje leggen of een extra dekentje.
Ben erg benieuwd naar je foto's! :)

@ Marieke, begrijp niet helemaal wat je bedoeld met het voedingskussen maar het klinkt inderdaad als een lekker nestje :)

Groetjes Kim

Mijn dochtertje vind ik af en toe ook boven de dekentjes terug, maar gelukkig niet elke keer.
De tips die ik hier lees zijn dus erg welkom, bedankt!

De verwarming aan zorg voor drogere lucht in het kamertje en dat zorg weer voor drogere huid. Toch doe ik de verwarming ook een beetje aan en controleer of de temp. tussen de 16-18 graden blijft. Plus 1a2 kruiken in het bedje om het voor te verwarmen en warm te houden is erg fijn, dan hoeft de kleine dat niet zelf te doen en komt in een warm bedje terecht.

Terug
Bovenaan