Tips gevraagd!!

A

Anoniem

Guest
Ik ben vorig jaar oktober gestopt
met roken (na 10 jaar gerookt te
hebben) en was dus ruim een jaar
gestopt. Ik ben toendertijd gestopt
voor onze kinderwens. Iedereen weet
tenslotte dat het beter is om niet te
roken. In oktober zijn we met het
gezin op vakantie geweest naar
Cyprus en daar heb ik een sigaret
gerookt. Inmiddels is het alweer zo
davltr ik elke dag 1/2 sigaretten rook
Ik weet dat het niet goed is, en
toch lukt het me niet om die
sigaretten te laten liggen.. Mijn man
rookt buiten. Ik koop zelf geen
sigaretten maar pak af en toe van
hem. Ik heb al wel tegen mn man
gezegd david het eindelijk niet wil en
dat hij best wat strenger mag zijn
alsnog om een sigaret vraag. Helaas
kan hij dat blijkbaar niet zo goed,
kan hem zo 'omlullen'. Ik baal er
van, zo lang gestopt geweest en
weer 'begonnen'.. Heeft iemand dit
ook gehad? Iemand tips? (ik heb
geen behoefte aan een 'preek'!, weet
zelf ook dat het niet slim etc. is)

Gewoon toegeven aan die ene sigaret op n dag. Als het raak is en je weet t ben je zo gestopt.

Of op het moment dat je die 1 of 2x zin heb bewust iets gaan doen.

Er zijn genoeg mensen die de hele zwangerschap gewoon roken.

Begrijp je was ook al tijd gestopt maar omdat het zwanger worden niet lukt en de hernia tussen door kwam rook ik ook af en toe weer..

Succes ermee

Ik heb op een gegeven moment gezegd ik ben gestopt met roken ipv ik ga stoppen met roken..
Ik moet ook zeggen dat ik heel makkelijk kan stoppen alleen in stress periodes snak ik er naar en dan zeg ik gewoon tegen me zelf nee ben gestopt..

Ik ben een jaar gestopt na 12 jaar roken puur omdat het slecht voor me zou zijn. Dat wij na 10 maanden een huis kochten, heeft niet geholpen met het stoppen, door de spanningen ben ook ik weer begonnen met roken.
Nadat wij klaar waren met klussen en zo'n half jaar later met dagelijks 10 sigaretten roken, kreeg ik van 1 sigaret zo'n verschrikkelijke vieze teersmaak dat ik dacht, dit is toch niet lekker en heb ik alles in 1x weg gegooid en ben tot op de dag van vandaag nu 3jaar gestopt.
Wat ik probeer te zeggen is dat je vanzelf wel weer een moment krijgt dat je denkt wat vies of waar ben ik mee bezig of ja zwanger! en wie weet gaat stoppen dan veel makkelijker.
Wel vind ik dat je dit niet neer kan leggen bij je man, je bent zelf een volwassen vrouw, die heel goed haar eigen beslissingen kan nemen. Ik weet namelijk dat mijn man, mij tijdens het klussen ook aan een sigaret hielp om een ruzie of een snauw van mij te voorkomen. Hoop dat dit niet echt overkomt als een preek, maar als goed bedoelt advies.

Thx Snipi en dromertje!
Thx Mar! Voelt als steun, niet als preek :)
Probeer me wel te beperken en hoop als er een gedachten/gebeurtenis zich voor doet dat ik ook kan stoppen! Had stukje steun gehoopt bij mn man, hij probeert ook wel. Maar je hebt wel gelijk, volwassen vrouw> eigen verantwoordelijkheid!

ook ik rook..... slecht ik weet het. maar ik rook niet altijd.
ik kan bv een hele week niet roken om dan weer een avondje gezelligheid met een peukje erbij.... ook niet goed, maar ach als ik dan toch eindelijk zwanger ben, ben ik ervan overtuigt dat ik wel zonder die peuk kan....
gewoon rustig blijven. en inderdaad als je er nu heel veel moeite voor moet doen, is de slagingskans ook nihil. en ga je je alleen maar schuldig voelen, en dus weer een peuk opsteken. die fisuele circel weet je wel....
heel veel succes!!!

Terug
Bovenaan