TIPS gevraagt 6 maanden en ouder

Hallo Mede Collega mama's,

Ik ben met mijn meisje begonnen met fruit en groente. Ze is 26 weken en het gaat harstikke goed.

Ze krigt om:

07.00/08.00 uur een fles van 180 water en 6 schepjes
10.00 uur een fruithap
12.30 uur een fles fles van 180 water en 6 schepjes
15.30 uur een fles van 180 water en 6 schepjes
18.00 uur groente
20.00 uur fles 210 en 7 schepjes plus nutrix

Kortom nog 4 flessen hoe kom in er naar 3 en voor de toekomst op 2. Qua voeding vind ik dit echt de moeilijkste periode tot nu toe. Hebben jullie dit ook?
Slapen doet ze echt goed ook dit is iets wat ik heel lastig vind ik maak haar smorgen wakker. Terwijl ze liever uitslaapt en ik eigenlijk ook maar hoe krijg ik dan alle voeding naar binnen?

Groetjes Patricia

Hoi,

Ik heb met 6 maanden de fruithap naar 's middags 15.00 verschoven en dus die fles laten vervallen. Ons schema zag er toen zo uit:

7.30 melk 180cc
10.00 thee met een koekje
12.00 melk 180cc
15.00 fruit
17.30 warm eten
19.30 melk 180cc

Toen ze 7 maanden werd ben ik een broodje gaan geven tussen de middag (om 12.00 dus). Toen dat broodje er helemaal in ging, heb ik de fles teruggebracht naar 120cc. Dat krijgt ze nu nog steeds.

Rosa is nu bijna 9 maanden en ik geef haar nu af en toe al yoghurt na het avond eten om haar eraan te laten wennen. Dan ga ik langzaam afbouwen met de laatste fles (als ze zo'n 100cc yoghurt eet). Ik hoop dat ons schema er dan zo uitziet:

7.30 pap uit een bordje (krijgt ze nu ook met 180cc opvolgmelk)
10.00 thee met koekje
12.00 boterham en 120cc opvolgmelk
15.00 fruit
18.00 warm eten en 100cc yoghurt

Ik maak Rosa 's ochtends ook tussen 7.00 en 7.30 wakker, anders krijg ik echt problemen met de slaapjes overdag. Maarja... Rosa is geen makkelijke slaper dus...

groetjes,

Desiree

Ons zoontje is nu net 7 maanden,maar is echt super makkelijk(komt misschien omdat ik een strak schema aanhoud)
Om 8:00 uur wordt hij ongeveer wakker,dan was ik hem en krijg hij om 8:30 een fles van 200ml+1 eetlepel nutrix.
Daarna gaat hij in de box spelen en krijgt hij om 10:30uur fruit.
Daarna gaat hij tot 11:30 uur naar bed (hazenslaapje dat hij echt nodig heeft)
12:00uur 1 bruine boterham met leverpastei,smeerkaas,boter of appelstroop en daarna gelijk een fles van 120ml.
13:00uur naar bed tot ongeveer 15:00uur(ook al slaapt hij niet gewoon laten lliggen,behalve als hij echt gaat huilen)
15:00uur fruit
17:00uur groente,aardappelen+danoontje start of yoghurt
19:00uur fles 210ml+1 eetlepel nutrix en dan naar bed.

Het ziet er misschien strak uit,maar het werkt voor ons zoontje en zeker ook voor ons.
over een aantal weken laat ik de fles na de boterham vallen.

Ik hoop dat je er iets mee kunt.

groetjes sandra

Onze zoon van 7 maand wordt 's ochtends rond 8 uur wakker. Dan krijgt hij een fles van 210 cc water met voeding. Rond half 10 gaat hij weer op bed. Slaapt dan meestal tot 11 uur. Dan krijgt hij een koekje met wat drinken.
Om 12 uur krijgt hij een boterham met smeerkaas, leverpastei, oid. Daarna nog een fles van 180cc water met voeding.
Om half 2 gaat hij meestal weer op bed en rond 4 uur, half 5 is hij er weer van bed voor fruithapje. Om half 6 krijgt hij warm eten, dan is hij weer moe en gaat hij weer op bed tot ongeveer  7 uur. Dan halen we hem er weer vanaf en krijgt hij zijn laatste fles, 240 cc water met voeding en 3 schepjes nutrix.
Na de laatste fles gaat hij direct weer op bed en valt altijd direct weer in slaap.

Ik ben benieuwd wanneer hij wat minder slaap nodig heeft.
De fles van de middag ben ik aan het minderen op dit moment, omdat hij een hele boterham op eet.

Succes,

Muske

Terug
Bovenaan