tips gevraagt bij diaree

nu is de koorst helemaal weg begint hij met flinke diaree, denk je er van af te zijn komt er nog een staartje.
ik heb net al o.r.s. gehaald hoop dat hij dit wil drinken, en dat de diaree snel stopt. jayden is al 3 keer onder de douche weest omdat het telkens tot aan zijn nek toe zat.
schiet niet echt op dus, heeft nu al 5 keer gepoept vanaf 4.30 vanacht. wordt er niet goed van, en vind het zielig voor jayden.
heeft er iemand nog tips wat de diaree kan stoppen.

Soms is het beter om de diarree niet te stoppen. Als het een bacterie is dan kan die er beter uit. Dat hebben ze mij in het ziekenhuis vertelt toen Tjerk een virus in zijn darmen had. Hij was toen pas 16 weken, maar denk niet dat dat heel veel verschil maakt. Zorg er in ieder geval voor dat hij genoeg drinkt. En hou zijn billetjes goed ingesmeerd.

wat je zegt heeft inderdaad wel wat van dat het virus er eenmaal uit moet, maar het is zo vervelend voor jayden. en het stikt ook enorm.
de huid begint ondanks het goed smeren toch wat stuk te gaan, gaat hoplijk ook weer snel beter zodra de diaree minder wordt.
dat drinken is een klein probleem, hij wil bijna niet drinken.
de o.r.s. drinkt hij ook niet, zit vandaag met veel moeite op 300 ml
hoop dat hij morgen wel weer wil drinken en dat de diaree weg is.

wij kregen toen pascal diarree had van het cb ook de tip om zijn zout gehalte op peil te houden door witbrood te dippen in een kippe boulion.
ik heb die van opkikker gehaald.
en inderdaad goed laten drinken.
hopelijk knapt jayden snel weer op.

smooty

Inderdaad soep met brood. Dat heb ik vorige week ook gedaan. Daar krijgt hij ook weer wat dorst van en hij krijgt extra vocht binnen. En vanavond misschien even wakker maken om hem wat te drinken aan te bieden.

ik had meneer om 00.00 uur nog wakker gemaakt om te contoleren of hij weer diaree had en of hij iets wilde drinken. broek was schoon en hij wilde niet meer dan 20 cc drinken.
vanmorgen weer geen diaree gelukkig en hij dronk gelullig zijn pap fles van 240 ml in 1 keer leeg. en later in de ochtend dronk hij nog eens 100 ml. dus hij zit nu al aan net zo veel vocht als wat hij gisteren over de hele dag had gedronken dus dat gaat nu weer goed, hoop dat het zo blijft doorgaan.
en nog heel erg bdeankt voor jullie adviezen.

Terug
Bovenaan