Tips gezocht, afbouwen BV en minder voedingen

<p>Hi mama’s, </p><p>ik zoek tips mbt het afbouwen van BV naar KV en ook nog van gemiddeld 9 voedingen naar 5 voedingen per dag. </p><p>Ik geef BV aan mijn zoon die nu bijna 7 weken oud is. Ik ben begonnen met afbouwen aan de hand van een schema van het consultatie bureau. Hierbij vervang ik iedere week 1 voeding door een fles KV van 75ml (dit is wat hij nodig heeft met zijn huidige gewicht uitgaande van 9 voedingen per dag).  Ik zit nog in de eerste week dus hij krijgt 1 fles per dag. </p><p>Allemaal leuk en aardig, maar hoe ga ik straks van 9 kleine flesjes naar 5 grotere flessen per dag? Iemand tips met hoe dit anders af te bouwen? Misschien is dat schema wel helemaal niet slim en kan ik het beter anders aanpakken? Help a mommy out! </p><p> </p><p>Liefs </p>

Mijn ervaring is dat mijn zoon steeds om meer voeding per keer vroeg en dus daarna langer zonder kon. Vind het zelf een kwestie van uitproberen en goed naar je kindje luisteren. Je kan het ook langzaam proberen op te bouwen, van 75 naar 100, 120 etc. Kijken hoe lang hij daar mee voort kan.

Het afbouwen van bv heb ik vrij snel gedaan. Ik gaf kv als mijn borsten niet onder spanning stonden en als ik voelde dat ik last kreeg en mijn dochter wilde drinken dan gaf ik bv. Zo ben ik in 2 weken overgegaan van bv op kv. Sommige dagen niet afgebouwd en sommige dagen weer een voeding bv eraf.Mijn dochter dronk toen wel ongeveer 6 à 7 keer per dag.

Kijk gewoon eens hoeveel je zoon uit zichzelf wil drinken. Misschien lust ie wel meer dan 75 ml en vraagt ie dan zelf om minder voedingen.Op deze leeftijd borstvoeding afbouwen weet ik niet goed. Ik ken ook alleen 1 voeding per week afbouwen (of sneller wanneer je geen spanning meer hebt).

Ik bouw inderdaad 1 voeding per week af, zit nu op 1 fles kV per dag en de rest borst. Hij komt zelf zeker 9 keer per dag voor voeding. Als ik de formule van lichaamsgewicht x 150ml gedeeld door de voedingen gebruik kom ik op die 75 ml. Maar als ik 150 ml klaar zou maken drinkt ie het ook op. Er zit geen remmetje op die jongen haha. Aan de borst drinkt hij ook altijd zeker 30 minuten en helemaal leeg. Het gaat me meer om van die 9 naar 5 gaan. 5 is geloof ik “normaal” 

Terug
Bovenaan