Tips gezocht! Bedtijd baby 2 maanden vervroegen

<p>Dag allemaal!</p><p>Onze dochter van 2 maanden oud slaapt al sinds ze een maand is van 23.00 tot 6.00/7.00. </p><p>Overdag slaapt zij in de woonkamer. In de box of in de kinderwagen (ik ga iedere middag wandelen en wanneer we thuis komen slaapt ze nog even door in de wagen).</p><p>in de avond wordt ze vaak wat hangeriger en huileriger en ik zie dan dat ze echt moe is, alleen dan lukt het haar niet goed om in slaap te vallen.</p><p>het lijkt me een goed idee om haar al iets eerder op bed te leggen in haar kamertje, rond 19.00, om haar on 23.00 nog even wakker te maken voor een laatste voeding. Ik hoop dat ze dan ook het eerste deel van de avond beter slaapt. Ik heb dit echter een paar avonden geprobeer maar ze weigert om in bed gelegd te worden. Ze zet het dan op een brullen. Ik hou haar dan toch maar in de woonkamer en om 23.00 laat ze zich wel in bed leggen.</p><p>hebben jullie tips hoe we haar bedtijd toch kunnen vervroegen naar 19.00? Ik denk dat dat haar uiteindelijk ook goed zal doen, al hoop ik niet dat we hiermee haar nu al fijne nachtritme (23.00-7.00) verstoren.</p><p>Heel benieuwd naar jullie tips en ervaringen!</p>
 
Hoi, 
slaapt ze dan wel in de woonkamer van 19 tot 23 of is ze dan wakker? Tegen eind van de dag zijn de meeste baby’s wat onrustiger en hebben dan vaak het ‘huiluurtje’. 
Mijn zoontje is 2,5 maand en heeft hier ook last van. Ik doe het ook zoals jij wil, 19 uur in bed en rond 23 nog een keer voeden. Ik ga bij mijn zoontje op de kamer zitten lezen tot hij slaapt. Als het helemaal niet wil haal ik hem eruit en probeer ik het later nog een keer. Misschien wil jouw dochter ook niet alleen zijn, ze zal van overdag wel gewend zijn aan ‘leefgeluiden’ van de woonkamer. 
Verder adviseer ik je om een slaapritueel te hanteren, een reeks aan voorspelbare handelingen die je altijd voor het slapen doet. Bijvoorbeeld een muziekje of slaapliedje, instoppen, kusje etc. Dan gaat je baby door de herhaling herkennen dat het bedtijd is. Bij ons werkt het. 
Misschien is het ook kwestie van even doorzetten tot ze er aan gewend is. Gaat vast wel lukken!
 
Mijn zoontje van bijna 6 weken slaapt vanaf 20uur in zijn eigen bedje. Inderdaad een ritueel toepassen werkt hier erg fijn. Samen overal de gordijnen dicht doen, pyjama aan, voeding nog even kroelen en naar bedje een paar kusjes toe en weltrusten.
Zelden laat hij zich horen en als hij zich laat horen helpt een speentje die hij uitdoet als hij slaapt.
 
Hoi TO, 
Ons zoontje is woensdag 8 weken oud. Het is een flinkerd, 6 kilo nu. Wij kampten een krappe week terug met precies hetzelfde: iedere avond moe en huilerig maar nog niet naar bed willen. Uiteindelijk hebben we besloten het toch te blijven proberen. Hij krijgt nu rond 19.00 uur de laatste fles (200 cc nutrilon forte) en dan naar bed. In het begin moesten we meerdere keren naar boven voor de speen maar sinds 3 avonden gaat het beter en slaapt hij vaak wel snel in. Wij laten hem overigens gewoon slapen tot hij zelf komt, dus geen late avond voeding meer. De afgelopen dagen was dit dan rond 6 uur. Succes, Ik denk idd even een kwestie van doorzetten...
 
Terug
Bovenaan