Tips gezocht voor badje....

Hallo allemaal,

Ik overweeg om een bibabad voor Elise aan te schaffen, ze wordt te groot voor haar badje.
Elke keer als ze in bad is geweest is het 1 groot waterfestijn op haar kamer.
We zijn helaas niet in bezit van een bad, dus zaten we te denken aan een bibabad.
Maar ze zijn best prijzig in aanschaf.

Voor de mensen die de topic "opnieuw voorstellen" nog niet hebben gelezen, zal ik me nog een keertje voorstellen.

Ik ben Linda en woon samen met mijn vriend in Utrecht.
Ik ben mama van Elise & Joshua* geboren op 28-12 2006.
Joshua is  tijdens de zwangerschap met 30 weken overleden.

Ik hoop dat er iemand is die  mij over de streep kan trekken om zo'n bad te kopen.

Groetjes Linda  

Hallo Linda,

Ik heb een bibabad aangeschaft omdat wij alleen een douche hebben.
Ik ben er erg tevreden over. Je klapt 'em zo uit in de douche en als je klaar bent spoel je 'em even af en klap je 'em weer in. Het doek (bad) kan in de wasmachine dus als het erg vuil is, is dat erg makkelijk schoon te maken.
Ik heb een dochter van 2 jr en 8 mnd en een zoon van bijna 8 mnd. Vooral mijn dochter vindt het bad helemaal geweldig. Ik heb voor mijn zoon nog een badstoeltje aangeschaft en hij vindt het ook heerlijk.
Bij ons is het dus een groot succes.

Groetjes Femke

Hoi Linda,

Wordt je dochtertje nu al te groot voor het badje? Mijn zoontje is van begin november maar kan er nog prima in. Alleen gaat hij nu meestal wel zitten in bad. En het badje zet ik altijd even in de douche, zodat hij lekker kan spetteren! Ook gaat hij vaak mee onder de douche ipv badje, vindt hij ook geweldig. Straks zet ik het badje gewoon op de grond als ik de standaard niet stabiel genoeg meer vind. Zo'n bibabad lijkt me ook leuk hoor, maar niet echt noodzakelijk volgens mij.

Groetjes, Susan

Ik ken het bibabad zelf niet, dus daar kan ik je niets over zeggen helaas!
Wij hebben ook geen bad, alleen een douche. Onze douche heeft een vrij hoge rand, dus wij doen gewoon de douchebak vullen met water endan gaat 1 van ons daar lekker met haar inzitten! Gaat prima en ze vind het heeerlijk! Nog leuker dan haar "eigen" badje en ook nog eens handiger vind ik.
1 van ons zit dus met haar in het water en de ander zit ernaast (mee te lachen/spelen! Hahaha!) als ze dan klaar is tilt degene die er niet bij zit haar eruit en droogt haar af enzo. De ander kan dan meteen zelf ook douchen. Echt ideaal vind ik!

Ik heb wel een bad, maar douchte ook regelmatig met haar. Ik zette een wipstoel naast de douche en als zij dan klaar was, legde ik haar daar in, gewikkeld in een handdoek en douchte zelf even.
Ging ook prima.
Nu vind ze het grote bad geweldig en vooral als haar grote zus mee gaat; lekker spetteren!
Sil

Bedankt voor de reacties!

Het samen douchen is niet meer zo'n succes, ik heb het wel een paar keer gedaan dan ging ze in een draagzak mee...maar de laatste keer heb ik het zonder draagzak gedaan  maar dat vond ze niet zo leuk.
Aan de ene kant  vind ik het ook zonde want dat ding kost toch 150 euro.
En waarschijnlijk gaan we met een half jaartje verhuizen en straks hebben we dan hopelijk een bad.
Dus ik ga er wel  eens goed over nadenken...

Groetjes Linda

Ik zit zelf niet met het probleem, maar een vriendin van mij heeft ook geen bad en die heeft gewoon zo'n blauwe schelp, die je ook wel als zandbak buiten gebruikt. Die gebruikt zij dus als bad voor de kids. Misschien een goedkopere oplossing?

Groeten vlindertjes

hmm wij hebben ook geen bad.maar vanaf dat de kraamhulp hier weg is gegaan hebben wij jamie mee onder de douche genomen.nu hij inmiddels ruim 9 kg weegt gaan we met hem in de douche zitten en hebben er allemaal badspeeltjes inliggen. jamie vind het heerlijk!
en van dat badje lreeg ik het alleen maar in mijn rug.

groetjes debbie

Terug
Bovenaan