Tips gezocht voor zindelijkheidstraining

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik ben op zoek naar tips voor zindelijkheidstraining. Onze oudste is bijna 3 en gaat al meerdere maanden iedere dag sochtends en savonds op het potje. In het begin kwam er soms wel wat, soms niet. Maar nu sinds 2 maand standaard niks meer. Hij zit wel op het potje of de wc, maar plassen/poepen ho maar. Terwijl we wel aan het merken dat hij het wel voelt aankomen. Hij kan rustig langere tijd naakt rondlopen en dan gebeuren er geen ongelukken. Zodra hij dan in de badkuip zit of onder de douche is begint hij wel direct te plassen (binnen 2 minuten, ondanks dat hij daarvoor bijvoorbeeld 30-45min halfnaakt rondliep en de tijd had om op het potje te gaan). Zonder luier om wil hij trouwens niet naar beneden sochtends, heb ik ook al geprobeerd. Ik dacht gewoon een paar uur anders zo rond laten lopen..</p><p>Vandaag hadden mijn man en ik het er over hoe we onze zoon weer kunnen stimulieren (niet forceren) om weer op het potje te plassen/poepen. Wellicht een bonussysteem, dat hij voor ieder plasje een stickertje krijgt en als hij dan een x aantal stickers heeft, dan iets groters krijgt. Maar wat dan? Wij zijn geen fan van snoep of filmpjes/tv als stimulans. Maar zijn een beetje clueless hoe verder...</p><p>Ideeën, tips, ervaringen zijn van harte welkom!</p>
 
De zindelijkheidsbox! Intensief maar effectief! Mijn dochter was hierdoor na 3 dagen zindelijk en na 2 maanden ook snachts. 
 
Terug
Bovenaan