tips gezocht

hoi mamá's

na weer een gebroken nacht...vraag ik jullie om advies! het zit namelijk zo...onze youri maakt er snachts echt een potje van...hij komt nog elke 3 uur, heel soms 4 uur en na het voeden valt hij meteen in slaap...niet erg, want ik leg hem dan meteen in zijn bedje...met gevolg dat meneer na 5 minuten wakker word en het hem op het brullen zet.
vanacht ten einde raad, hij wou gewoon echt niet in zijn wiegje slapen.
wiegje staat trouwens bij ons op de kamer, met kruikje...dus niet koud.
en elke keer als ik hem terug leg, begint hij weer te huilen, hij slaapt alleen als ik hem vast heb of als hij tussen ons in ligt.
ik wil hem neit verwennen en wil graag dat hij in zijn eigen bed slaapt...maar weet echt even niet hoe ik dit toch aan moet pakken...jullie tips?

Ik weet niet of Youri zich zelf warm kan houden maar dan is miscchien het bedje te warm door de kruik. wij hebben bij Jochem nog geen kruik thuis gebruikt voor in zijn bedje. hij slaapt in zijn eigen kamer in het reiswiegje in zijn ledikant.

Als mijn dochter na het voeden meteen in slaap valt, wordt ze eigenlijk altijd weer na een paar minuten wakker. Probleem bij haar is dat ze geen boertje heeft gelaten en dat dat dan later toch dwars zit. Nu wacht ik net zo lang met haar in de wieg leggen tot ze half slapend een boertje heeft gedaan. Als ik zeker denk te weten dat er niets meer dwarszit, leg ik haar in de wieg waar ze vervolgens zelf weer in slaap valt. Verder hebben we haar matrasje aan het hoofdeinde een beetje opgehoogd zodat ze niet helemaal plat ligt. Vindt ze volgens mij wel prettig. Overdag blijft ze vaak wat langer rechtop, bij mij op de arm, in de wipstoel oid en 's nachts leggen we haar het liefst zsm weer terug. Misschien heb je er iets aan? Succes van een augustusmamma

Onze zoon is 2 weken en heeft nu een week geen kruik in zijn bed, hij ligt in een babybedje/ledikant. wel kort opgemaakt. Maar geen kruiken meer. Misschien zoals brenda zegt is eht wel te warm.
Onze zoon heeft vandaag ook veel geuild, ik probeer hem zoveel mogelijk te laten liggen en probeer het te sussen met een fopspeentje en vaak helpt het.
Maar ieder kindje is anders, misschien is er bij jullie kindje wel iets heel anders, en daar kunnen jullie alleen maar achter komen.
ik wens je heel veel succes, niets is vervelender dan een huilend kindje, geloof me dat hebben we met onze dochter 4,5jaar geleden ook gehad, maar meid houd vol.

Zoals de andere dames al aangeven is het bedje/ kamer te warm.
Op je kamer hoeft het niet warmer dan 19/20 graden te zijn.
En ook heel belangrijk is het boeren. Lieke begint dan min of meer te kruipen als ze nog last heeft van een boer. Als we haar dan uit bed halen en recht op houden dan komt er meestal een flinke boer nog.

Als ze niet meer hoeft te boeren maar wel last heeft van buikkrampen dan geven we haar meestal 3 druppeltjes cinababy. Wij gebruiken geen infacol ivm geen prettige ervaring tijdens het gebruik.

Ons kereltje had (en nu soms nog steeds met bijna 2 maanden) daar ook last van, dat hij na 5 min doodleuk weer klaarwakker was als hij slapend in bed werd gelegd. Hoe moeilijk het ook is, probeer vol te houden! Voor je het weet is je kindje inderdaad verwend en dan zit je over een tijdje nog steeds zo... Voor zover je kan is het handig om structuur aan te gaan brengen voor zover je dat nog niet hebt gedaan. Sommige kindjes hebben daar heel veel behoefte aan, die van ons ook. Sinds wij begonnen zijn met op vaste tijden te voeden, en op vaste tijden speel- en slaapmomenten in te lassen en een vast ritueeltje omtrent het verschonen etc. aan te nemen gaat het hier een heel stuk beter. Al gauw begon hij toen ook 's nachts langer te gaan slapen.
Wat er al eerder is genoemd, stoppen met de kruik! Overdag mee beginnen zodat je hem goed in de gaten kunt houden. Voordat hij gaat slapen even temperaturen, en na het slapen opnieuw doen om te kijken of zijn temperatuur stabiel is gebleven (als zijn temperatuur niet onder de 36,5 is gedaald is dat prima). Tijdens het slapen kan je in zijn nekje voelen of hij niet koud aanvoelt als je dat voor je gevoel prettig vindt.
Tegen eventuele krampjes gebruiken wij trouwens wel al weken Infacol, hier is het een wondermiddel!
Hoop dat je hier wat aan hebt...

nou het wonder is geschied!!!
ons manneke deed het super vanacht! laatste voeding was om 10 uur...toen kwam hij om 2 uur en toen om 7 uur..toppie!
gisteren bewust dagje thuis gebleven,misschien deed ik wel te druk met hem?! vanacht hebben we ook niet tegen hem gepraat en geen oogcontact gezocht....misschien deed dit ook wonderen?
wat betrefd die kruik...ik doe alleen een heet water kruik, dus geen gekookte..dit omdat hij wakkerder word als hij in een koud wiegje word terug gelegd.
het is dus alleen dat de kou er even af is.
ik hoop dat het vanacht weer zo gaat....maar ik ga zeker jullie tips ten harte nemen, vooral dat boeren!
bedankt meiden

Terug
Bovenaan