Tips heftige menstruatie

Lieve mama’s en mama’s to be,

Wie heeft de gouden tip tegen zwaar bloedverlies tijdens de menstruatie? 7 dagen met maand kan ik het huis bijna niet uit zonder “ongelukken”. Ik slaap op een handdoek, maar moet er alsnog ‘s-nachts elk uur uit omdat ik anders doorlek. Over een maand zit ik 3 uur lang alleen met mijn kinderen in het vliegtuig. Precies als ik ongesteld ben natuurlijk. Daar zie ik zó verschrikkelijk tegenop.

Ik kan niet tegen de pil en ik ben allergisch voor latex. Gelukkig is er tegenwoordig goed maandverband en tampons van biologisch katoen. De menstruatie cup houd het ook niet lang vol met mij? De huisarts wil me al jaren doorsturen naar iemand die me onvruchtbaar maakt. Ik ben pas 34 en ik wil nog meer kinderen, dat is dus nog voorlopig geen optie.

Ik zal vast niet de enige zijn met dit probleem. Ben erg benieuwd wat voor andere dames goed heeft gewerkt. Is er een medicijn wat het bloeden vermindert?
 
Toen ik hele zware menstruatie had, hielp het vreemd genoeg om serieuze fysieke inspanning te doen. Ik denk dat je lichaam daardoor minder bloed " overheeft". (Ik snap dat dat tegennatuurlijk voelt.)
Ppc tegen de pijn.
Misschien tampon combineren met maandverband in vliegtuig?
 
Implanon bevat veel minder hormonen dan de pil, en vermindert je ongesteldheid ook enorm. Direct na verwijdering kan je weer zwanger worden. Ik kreeg er persoonlijk wel problemen van met uitdrogen van onder.
 
De hormoonspiraal (Mirena) kan helpen, en er is ook medicatie (tranexaminezuur) die de huisarts kan voorschrijven die hopelijk het bloeden minder maakt. Zou dus weer even bij je huisarts langs gaan om de opties (anders dan inderdaad de lange termijn oplossing die hij als genoemd had wat nu niet handig is) te bespreken.
 
Een zijsprongetje, maar komt het bij jou in de familie voor? En heb je naast hevige menstruaties ook ander bloedverlies zoals snel bloedneuzen, blauwe plekken of wondjes die lang bloeden? Lang gebloed bij de bevalling van je kinderen? In sommige gevallen hebben vrouwen met hevige menstruaties een stollingsstoornis en dit wordt vaak niet goed onderkend
 
De kyleena spiraal hielp bij mij wel, het maandelijks bloeden stopte na een halfjaar. Maargoed een spiraal heeft tig nadelen dus zou die zelf niet meer nemen en aan een ander adviseren vind ik ook lastig. Heb je verschillende menstruatiecups geprobeerd? Je hebt ze ook voor vrouwen die al eens bevallen zijn.
 
Dag lieve dames,
Bedankt voor jullie reacties.
Als ik hele kleine wondjes heb, dan bloed ik inderdaad ook als een idioot. Misschien is het de moeite dit te laten onderzoeken. Nu heb ik het volgende geprobeerd; de eerste 2 dagen Naproxen geslikt. Het lijkt heel HEEL goed te helpen. Nou weet ik niet zeker of het toeval is, sinds mijn vorige cyclus ben ik weer flink gaan sporten (voor het eerst sinds de bevalling). 
's-nachts draag ik nu naast een groot maandverband ook een menstruatie cup, groot formaat. Die blijft goed op z'n plek.
Maar echt; ik ben nog nooit zo weinig bloed verloren. Volgende maand probeer ik het weer met Naproxen in de eerste dagen. Dan zal ik laten weten of dit nog steeds werkt.
 
Terug
Bovenaan