Tips herkennen bevalling

<p>Hallo allemaal. </p><p>Ik zit met een dillema. Ik ben inmiddels 39+1w zwanger. Kk ben gisteravond met buikpijn naar bed gegaan en heb toen even een kruik tegen mijn buik aangehouden en gelukkig snel in slaap gevallen. Alleen werd ik na een paar uurtjes slapen wakker. En heb ik rug weeën gehad. Die af en aan kwamen. Na ong 1.5u was de pijn weg en kon ik weer slapen. Vandaag kreeg ik weer rugpijn en daarna buikpijn. Ik heb met een kruik op de bank gelegen en toen nog even onder de warne douche gestaan. Snel een rondje met de hond gelopen want de pijn was niet te doen. En toen ben ik in bed gaan liggen. Waar de pijn weg zakte en ik een half uurtje geslapen heb. Maar nu tijdens het eten kreeg ik weer hevige steken in mijn buik. En dat blijft nu zeurende pijn. Het wordt niet minder met een kruik maar wordt ook niet meer (zoals weeën omschreven worden). Nu vraag ik me alleen af herkent iemand deze klachten. En wat kan je er tegen doen. Of wat zou jij doen? Let me know! </p>

Dit klinkt wel als (voor) weeën. Als je het niet vertrouwd gewoon de VK bellen hoor, die kan je gerust stellen en tips geven.
Heel veel succes met de bevalling als het zover is???

Ik kan je helaas niet echt helpen hierin. 
Mijn vliezen braken waardoor ik wist dat de weeen kunnen gaan beginnen. 

Bel voor de zekerheid de vk indd. Beter te vaak bellen als te weinig! 

Succes!

Klinkt voor mij inderdaad ook meer als voorweeën. Bij mijn eerste bevalling is het begonnen met het breken van de vliezen, dus was het vrij duidelijk dat alles begonnen was. Mijn tweede bevalling heb ik heel erg lang gerommeld (wel 3 weken), maar toen mijn weeën begonnen vond ik dat vrij duidelijk. Misschien ook omdat ik het herkende, maar ik herkende het vooral door de welbekende golfbeweging. De pijn zet aan, wordt vervolgens erger en heeft een hoogtepunt en daarna ebt het weer weg. En na een tijdje herhaalt dit zich weer. Iedere bevalling is weer anders, bij mij waren mijn weeën meteen om de 4 à 5 minuten, maar ik sta bij de verloskundige ook bekend als iemand met heel snelle bevallingen ;) Maar er zijn genoeg vrouwen waar er langer tussen de weeën zit en dit langzaam korter op elkaar komen. Echte weeën gaan door een douche of een warme kruik ook niet weg,  het verzacht hoogstens. Succes voor als het straks toch doorzet allemaal!

Klinkt als goed voorwerk! In de week voor m'n bevalling heb ik ook regelmatig hevige krampen gehad, zeurende menstruatiepijn enzo, soms wel de hele dag, maar het zakte steeds weer af. De 2 nachten voor m'n bevalling had ik (voor)weeen waarvan ik niet kon slapen, maar ook die zakten weer af na een paar uur. De ochtend van mijn bevalling weer, er zat totaal geen regelmaat in (om de 2 minuten, 15 minuten, 30 seconden). Toen ik naar de verloskundige ging om te strippen die dag, hoorde ik dat ik al 5 cm ontsluiting had, haha. Pas toen mijn man een uur later thuis kwam, zette het door. Een kleine 4 uur later is onze zoon geboren. 

Hey Lieke, klinkt idd als goed voorwerk maar bij twijfel kan je echt de verloskundige even bellen. Wat hierboven gezegd werd vind ik wel een duidelijke uitleg. Die golfbeweging idd is typerend voor weeën. Maar ook ik heb voor de weeën in de fase van twijfel gezeten: is dit iets? Voorwerk? Weer afzakken en dan neemt het weer toe. Gaat het vandaag nog doorzetten of blijft dit nog weken aanhouden? Succes meid! Echt de laatste loodjes en er wordt al hard gewerkt aan een goede voorzet zo te lezen. Ik heb de dag ervoor ook even gebeld met de verloskundige toen ik continu harde buiken had. Was fijn om even te overleggen en mijn ervaring te delen met haar.

Hey Lieke, klinkt idd als goed voorwerk maar bij twijfel kan je echt de verloskundige even bellen. Wat hierboven gezegd werd vind ik wel een duidelijke uitleg. Die golfbeweging idd is typerend voor weeën. Maar ook ik heb voor de weeën in de fase van twijfel gezeten: is dit iets? Voorwerk? Weer afzakken en dan neemt het weer toe. Gaat het vandaag nog doorzetten of blijft dit nog weken aanhouden? Succes meid! Echt de laatste loodjes en er wordt al hard gewerkt aan een goede voorzet zo te lezen. Ik heb de dag ervoor ook even gebeld met de verloskundige toen ik continu harde buiken had. Was fijn om even te overleggen en mijn ervaring te delen met haar.

Spannend.... bij mij paar weken voor ik uitgerekend was dacht ik dat begonnnen was... krampen die kwamen en weer gingen onder de douche gaan staan en toen nam het af..

uiteindelijk met 41w1 dag gestript in de ochtend ... nergens last van heel die dag gehad... na bed gegaan en dacht over 2 dagen komen ze weer strippen...
werd om half 2 wakker en alles wat er maar uit kon komen kwam er uit.... dacht vast wat verkeerd gegeten,..half uur later begonnne in eens de weeen onder de douche werden ze erger...kwartier later braken me vliezen em dacht nu is het echt begonnen...  die ochtend werd onze zoontje geboren... nooit verwacht die dag te bevallen aangezien ik nergens last van had haha... eerste kindje dus wist ook echt niet wat ik kon verwachten...

maar twijfel je bel je verloskundige... succes met de laatste loodjes 

Terug
Bovenaan