tips hoesten snachts.

zoals de titel al zegt ik zoek tips tegen het hoesten zodra mijn dochter van 3 naar bed gaat.. we geven haar al hoest drankje, smeren luuf op (ook verkouden), overdag kamer ventileren, matras bij haar hoofd verhoogd, geven haar wat water te drinken.. maar ze blijft hoesten.. vind het zo zielig, ze slaapt wel redelijk door maar word ook wel wakker ervan en is soms bang dat ze er van moet spugen (wat nu 1 keer is gebeurd sinds ze begon met hoesten)
dus een gouden tip gezocht.
 
Bij ons werkt een luchtbevochtiger erg goed. Onze zoon hoestte ook altijd verschrikkelijk, vaak tot kotsen aan toe maar sinds we de luchtbevochtiger hebben gaat het goed (afkloppen?)
 
Mijn dochtertje is een stuk jonger, nog maar een halfjaar. Maar die heeft dat recent ook gehad. Wij zijn toen naar de huisarts geweest omdat we soms echt dacht dat ze erin stikte omdat ze alleen nog maar op haar rug kan liggen. Wij krijgen van de huisarts neusspray met een hele lage dosis xylometazoline. Het duurde nog een paar dagen, en toen merkte ik dat het echt verbeterde. Je mag het alleen echt niet langer dan een week gebruiken!
 
Mijn peuter heeft ook weer prijs.. Vind het sneu voor hem dat hij als hij slaapt zoveel moet hoesten. Er helpt precies niet veel. En dan die koorts nog (ook al is koorts op zich niet zo erg)..
Weet er iemand tot welke leeftijd kinderen vaak koorts maken bij Bv verkoudheden? Zal wss ook wel van kind tot kind afhangen. Maar is dat algemeen gezien 4 jaar?, 5,6,..? 
 
Terug
Bovenaan