Tips huilen op een ander (15 maanden)

<p>Mijn dochtertje is 15 maanden als ik ergens kom bij andere mensen of bepaalde plaatsten met veel mensen en ik wil ze neerzetten begint ze keihard tranen met tuiten te huilen en haar te laten vallen tot ik ze terug oppak. Dan klamt ze zich met nagels en al aan mij vast en mag ik haar absoluut niet loslaten! Zij is nooit naar een crèche geweest en met de Corona komen we ook bijna nooit ergens. Zou dit daar door komen? In de supermarkt of in de wandelwagen heeft ze daar helemaal geen last van. Herkenbaar of helemaal niet? Ook heeft ze geen flauw benul nog van “gevaar”. Ze zou zich zo van de bank af laten lopen of vallen. Alvast bedankt mama’s. </p>
 
Klinkt herkenbaar, mijn zoontje 14 maanden begint dit ook steeds meer te doen. Hij is wel gewoon naar de opvang geweest en ook nog wel bij opa’s en oma’s dichtbije familie. Schijnt ook wel heel normaal te zijn in deze leeftijdsfase. Nabijheid bieden en zeggen dat je nergens heen gaat is denk ik een van de weinige oplossingen hiervoor. Vind het zelf soms ook echt heel lastig. 
succes
 
Wel normaal hoor, voor een dreumes. Mijn dochter is bijna 18 maanden en is van nature erg vrij en ontdeugend en totaal niet bang. Maar altijd als we op bezoek gaan (ook al is het bij oma die ze 2x per week ziet) is ze erg verlegen en wil ze alleen maar op schoot bij me. Pas na 10/15 minuutjes gaat ze soms spelen. Als we ergens op bezoek zijn waar ook kindjes zijn, gaat het beter. Het speelgoed daagt haar dan uit om sneller tot spel te komen.

Mijn oudste dochter had dit ook tussen 1-2 jaar. Vanaf 2 jaar gaat het écht beter, dan snappen ze dat je niet weggaat en zijn ze minder verlegen.
 
In de supermarkt en in de wagen weet ze dat je erbij bent en erbij blijft, dat is het verschil ;)

Mijn kinderen gaan wel naar de opvang, maar dat maakt echt niet uit wat dit betreft... ook daar is het soms huilen als ik weg ga, maar dat is zo weer over hoor.

Mijn oudste dochter is nu 3 jaar en gaat gerust 3 nachten bij oma logeren die 200km verderop woont, dus t is helemaal goed gekomen :)
 
Ja, vind het best lastig aangezien ik het ook vermijd (en moet vermijden met de Corona). Thuis hebben we er echt geen kind aan. Eet goed, slaapt goed, huilt eigenlijk nooit, maar vanaf we ergens zijn slaagt ze compleet om en wil ik liefst ook zsm weg! 
 
Ja mij dochter is 9 maanden kom nu ook nergens vanwege corona, en geen opvang, maar af en toe gaan we wel eens op bezoek maar weinig, ze in het begin beetje eng maar daarna vindt ze het wel echt leuk, en af en toe face time is ook wel goed horen ze hun stemmen en gezicht etc...
 
Exact hetzelfde verhaal hier. Zoontje is nu 13 maanden en zijn ‘eenkennigheid’ begon al met 5 maanden. Zolang ik of zijn vader in beeld is mag niemand iets met hem doen. Hij gaat ook niet naar de opvang maar wel 1 a 2 x per week naar de opa’s en oma’s. Zodra wij uit beeld zijn gaat het bij opa’s en oma’s nu goed. (Heel rustig opgebouwd). Maar ooms/tantes en vrienden/vriendinnen mogen hem absoluut niet aanraken of ook maar iets met hem doen ? erg lastig en jammer maar ik blijf hopen dat het steeds wat beter zal gaan en op den duur verleden tijd is!
 
Terug
Bovenaan