Tips inslapen baby

<p>Hallo medeforummers,</p><p>Mijn zoontje is bijna 4 maanden en heeft vanaf dat hij 1 maand was in een swaddleme geslapen voor zijn rust (hij wapperde zichzelf wakker en krabde zijn gezichtje open etc.). Sinds een week werd hij steeds bozer (krijsen) als ik hem in de swaddle deed en wurmde binnen 3 seconden zijn armen er weer uit. </p><p>Ik dacht: tijd om af te bouwen (ook nu hij begint om te rollen). Dit gaat opzich goed al slaapt hij nu slechts 45 min/ uur per keer ipv 2 uur. En bij het inslapen is hij enorm druk. Hij klampt zijn handjes vast om die van mij en wil constant mijn vinger in zijn mond (grote zuigbehoefte).  Zo ligt hij vaak een flinke tijd de wurmen en krijsen voor hij in slaap valt. Ik vind het zo sneu. Hoord dit erbij (gewenning)? Hij vind spenen niks dus dat is geen optie. </p><p>Iemand misschien tips? Alvast bedankt!</p>

Hoi

Je zou kunnen kijken voor een knuffeltje of doek om nog even mee te spelen voor hij in slaap valt mijn dochter van 3 maanden heeft altijd een hydrofiele doek in haar handen als ze in bed ligt ze trekt anders altijd haar speen er uit om mee te spelen 

Hoi

Je zou kunnen kijken voor een knuffeltje of doek om nog even mee te spelen voor hij in slaap valt mijn dochter van 3 maanden heeft altijd een hydrofiele doek in haar handen als ze in bed ligt ze trekt anders altijd haar speen er uit om mee te spelen 

Wat draagt hij nu met slapen? Misschien een lekkere slaapzak aan ik heb voor beide zoons puckababy newborn bag gebruikt en daarna de 4 seizoenen
daar voelen ze zich ook erg geborgen in

Bedankt voor de tips! Een doek in zijn handen zat ik ook al aan te denken. Had net een spuugdoekje voor handen en dat vond hij al heel fijn.
KHCO: Hij ligt inderdaad in een slaapzak momenteel.

Je zou eens kunnen  kijken voor een feddekees die hebben  ook dekbedjes dat ze een soort van  straks ingestopt liggen. Weet niet precies tot  hoeveel  maanden dit is.  Maar misschien  wel handig

Ik gebruik een sterrenprojector, die vind mijn dochter zo interessant dat ze daardoor lekker afgeleid is en zonder problemen in slaap valt. 

Ik ben toen een slaapzak met mouwen gaan gebruiken, geeft iets minder bewegingsvrijheid voor de armen dan een gewone slaapzak. Misschien dat dat iets scheelt bij het inslapen? De slaapjes werden hier idd ook korter toen, nu met 6 maanden worden ze soms uit zichzelf langer.

Terug
Bovenaan