tips kinderdagverblijf

hoi
ik wil me nergens mee bemoeien hoor maar moet je je kindje nu nog inschrijfe?
ik had hem namelijk ingeschreven toen ik 3 maanden zwanger was en kwam er toen dus achter dat er jaar wachttijd was voor kdv dus vandaar.
groetjes

Wachttijden hangen heel erg van de locatie af. Ik woon zelf in Den Haag op een vinex locatie (nieuwbouwwijk) en daar is op verschillende dagverblijven gelijk plek.

Ik kan je niet aanraden om ergens specifiek op te letten. Ik denk dat de sfeer en de manier waarop de kinderen spelen genoeg zegt. Wel kan je vragen wat je eigen inbreng is m.b.t. voeding en slaapschema. Maar vooral dat laatste moet je met een korreltje zout nemen. Ze willen vaak wel doen wat jij wil, maar je kleintje moet dat ook willen.

Wat wel een goede tip is (denk ik) vraag naar openingstijden en flexibiliteit als je een keer een dagje wil (moet wisselen).

Succes

* horizontale- of verticale groepen? (horizontaal= groep van kinderen met dezelfde leeftijd,   verticaal= groep van kinderen met verschillende leeftijden)
*zijn er zo veel mogelijk vaste leidsters op een groep?zijn ze gediplomeerd?
*hoe gaan de leidsters met elkaar en met de kinderen om?
*hoeveel kinderen zitten er in een groep?
*hoe is de sfeer in het verblijf?
*Hoe schoon ziet alles eruit?
*Zitten luiers en voeding bij de prijs in?
*Wat zijn de openingstijden?
*Is er een rapportagesysteem? (bv een overdrachtschriftje)
*Let ook op veiligheid: deurklinken hoog,hekjes, enz.

Hopelijk heb je hier wat aan! Succes!

vrouwtje1:

Ik had de oppas geregeld direct nadat Thijs geboren was. Door omstandigheden
kan dit nu niet doorgaan vandaar dat ik nu naar een kinderdagverblijf wil zodat
ik niet nog een keer voor zoiets sta. Er is hier in iedergeval 1 dagverblijf die geen wachtlijsten heeft.

groetjes jama

Terug
Bovenaan