Tips : Kinderwagen schimmelplek / weerplekken weg

Hallo Moeders,

Ik wil graag een ervaring delen. Ik ben nu zwanger voor onze eerste kind en ik heb een kinderwagen 2hands via marktplaats gekocht. Ivm schimmelplek heb ik de kinderwagen heel erg goedkoop gekocht het feit dat de merk Joolz is. Na lang gegoogled met alle tips en beslis ik om Ultramar Power Cleaner te proberen. Ultramar power cleaner is special voor een tent, cabriodak, zeil, en ook rugzaak. Dus Ik dacht waarom niet.  Dat kost €19,50 (wel duur) maar de resultaat is geweldig!! HG voor tentreiniger is goedkoper kost €6 maar toch onderzoek van ANWB vergelijking tussen HG en Ultramat blijkt de resultaat van Ultramar is de beste.

Ultramar Power cleaner kan je gewoon direct in de droge doek sproeien, klein beetje borstelen, wacht tot een uurtje, als de schimmel nog niet af, weer sproeien tot helemaal weg is. Sommige krijg ik in een keer weg, en sommige moet ik twee tot drie keer doen. Na alle schimmel/weerplekken weg is, spoelen met heel veel water. (Een optie : na met water spoelen, gebruik ik nog een stoomreiniger bij om de echte bacterie dood te maken).

Ik hoop dat mijn ervaring kan jullie helpen met de weerplekken die is al lang beken moeilijk om af te halen. =)

Je kunt ook gewoon een katoenen doek met wat azijn gebruiken. En de kinderwagen laten drogen id zon. Kost bijna niets en is net zo effectief

Azijn werkt niet als de weerplekken al lang geleden gebeurt. Ik heb azijn/vanish/bleek gebruikt en de resultaat is weinig. Ik vind ultramar is makkelijker en geef super resultaat, heel schoon als een nieuwe kinderwagen =)

Terug
Bovenaan