<p>Even kort mijn huidige situatie. We hebben lang (6.5 jaar) moeten wachten op deze zwangerschap. Al vroeg begonnen allerlei klachten:</p><p>10 weken zwanger diabetes en insuline</p><p>16 weken bekken pijn</p><p>18 weken hoge / wisselende bloeddruk</p><p>22 weken cts</p><p>Dit naast de gewone klachten die horen bij een zwangerschap. Ik ben nu 28 weken +2 dagen en gisteravond had ik een bloeding. Ziekenhuis gebeld en ik mocht direct langskomen. Bloeddruk was goed, ecg was goed van de kleine, bloedverlies was gestopt, placenta waren geen bijzonderheden te zien en inwendige echo, geen ontsluiting. Voor de zekerheid wilde ze mij een nachtje houden ter observatie. Geen bloedverlies meer gehad en vanochtend was bloeddruk nog steeds ok en weer een goede ecg van de kleine. Ik mocht weer naar huis.</p><p>Ik merk nu alleen dat ik zo gespannen en bang ben van de onzekerheid. Elk toiletbezoekje is spannend / stressvol en ook over de steken en pijn in mijn buik kan ik mij opeens ongerust maken. Die had ik hiervoor ook geregeld. Een paar dagen als de baarmoeder groeit (zei de gynaecoloog).</p><p>Maar ja, hoe weet ik nu of ik aan de bel moet trekken of dit gewoon groeipijn is? Het is mijn 1e zwangerschap. Hoe voel je verschil tussen een wee en een oefenwee? Hoe voelt een wee? Hoe anders is dit dan de groeipijn?</p><p>Voor mijzelf en de kleine is het beter als ik de zorgen loslaat en erop vertrouw dat het goed komt.</p><p>Wie herkent dit? Hoe ga je om met de onzekerheid? Wie heeft er tips voor mij?</p>