Tips m.b.t. kolven

Hi!

Ik ben deze week weer aan het werk gegaan na mijn zwangerschapsverlof en merk dat de gekolfde melk voorraad wel heel hard gaat.
Op dit moment krijgt mijn dochter gedurende de dag 3 flesjes à 120ml. ‘s Ochtends geef ik haar bv en zodra ik thuiskom ook. Op kantoor kolf ik 1x en dan heb ik gemiddeld 2 flesjes à 100/120ml. Maar dan slinkt de voorraad uiteindelijk als ik niet dat derde flesjes ergens in de dag kan afkolven.
Doe ik iets niet goed? Moet ik er toch aan geloven om flesvoeding te geven? Hoe doen jullie dit?
Ik zat eraan te denken om nog ‘s avonds een keer extra te kolven, maar ben dan vaak ook zo moe dat ik weinig energie meer heb en er ook weinig meer uitkomt. Alle tips zijn welkom!
 
Ik zou een voorraad in de vriezer gaan aanleggen. Ik ben ook net weer begonnen en heb de vriezer vol liggen. Wil namelijk niet dat kolven iets wordt wat me stress brengt. Je hoeft echt geen fles voeding te gaan geven. Gewoon savonds ook gaan kolven en dat in gaan vriezen. Succes!
 
Zou je op je werk nog een keer kunnen kolven? Anders zou je sochtends na haar voeding nog kunnen kolven, dan zijn je borsten vaak het volst. Er zal waarschijnlijk geen hele voeding meer uitkomen, maar zo kun je het wel bij elkaar sparen.
 
Als je een volle 8u werkt zou ik 2x kolven. Ik kolfde bijvoorbeeld altijd om 11u en 15u. Om 11u had ik dan vaak rond de 240. Rond 15u had ik nog eens 120.
 
Ik kolfde om dezelfde reden iedere ochtend na de voeding extra wanneer ik niet aan het werk was. Zo had ik al gauw 1.5 extra voeding erbij.
 
Ik zat er inderdaad aan te denken om tussendoor en na voedingen het bij elkaar te sprokkelen. Qua hygiëne probeer ik altijd direct de kolf onderdelen af te wassen en te steriliseren na ieder gebruik. Dat weerhield me er ook een beetje van om tussendoor te kolven, zoveel gedoe. Maar ik lees net dat één keer per dag steriliseren voldoende is en tussendoor afwassen. Of is het zelfs mogelijk om flesje + kolf onderdelen in de koelkast te zetten, en op een later moment uit de koelkast te halen en gewoon verder gaan? Ik heb het idee dat ik het gecompliceerder maak dan dat het is.
 
Ik spoelde de onderdelen af en maakte ze droog met een hydrofiele doek. Dan gebruikte ik ze later op de dag nog een keer. Wel gebruikte ik nieuwe flesjes bij de 2e keer kolven. Savonds maakte ik dan alles goed schoon.
 
Terug
Bovenaan